همشهری آنلاین: جانشین سازمان وظیفه عمومی نیروی انتظامی گفت: مشمولان غایب بدون نگرانی ثبت نام کنند چرا که دریافت اطلاعات از این افراد در راستای تعیین مبلغ جریمه براساس تعداد متقاضیان و وضعیت تاهل آنان است.

مشمولان

به گزارش ایرنا پایگاه خبری پلیس، چند روز پیش به نقل از این مقام مسوول در ناجا اعلام شد: درخواست مشمولان غایب با بیش از هشت سال غیبت که تاکنون تعیین تکلیف خدمتی نشده اند از 15 بهمن تا 15 اسفندماه امسال در قالب طرح خرید جریمه غیبت سربازی ثبت می شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از پایگاه خبری پلیس، سردار «ابراهیم کریمی» نیز امروز در راستای خبر چند روز گذشته ، اظهارداشت: اگر فرد غایب بعد از اعلام مبلغ جریمه، توانایی پرداخت ، نداشته باشد ، می تواند پس از ثبت نام از پرداخت جریمه انصراف بدهد و به سربازی برود.

کریمی افزود: این افراد می توانند تا بهمن ماه امسال خود را برای اعزام به خدمت ،معرفی و از بخشش اضافه خدمت استفاده کنند. ضمن اینکه مدت سربازی این افراد نیز 21 یک ماه است.

وی یادآور شد: عدم ثبت نام برای پرداخت جریمه به معنی درخواست اعزام به خدمت سربازی است و اگر افراد از این فرصت برای تعیین تکلیف استفاده نکنند، همچنان محدودیت و محرومیت اجتماعی برای آنان وجود دارد و این محدودیت ها نیز از سال 94 بیشتر خواهد شد.

حدود یک و نیم میلیون مشمول غایب

این مقام انتظامی شمار مشمولان غایب کشور را حدود یک و نیم میلیون نفر عنوان کرد و افزود: مشمولان یاد شده که با احتساب سال 94، هشت سال و یا بیشتر غیبت داشته باشند، شامل طرح پرداخت جریمه می شوند.

وی ادامه داد : بنابراین مشمولان با هفت سال غیبت که غیبت آنها تا پایان سال 94 به هشت سال می رسد، باید ظرف مدت یک ماه، به یکی از دفاتر خدمات الکترونیک انتظامی (پلیس +10) مراجعه و نسبت به ثبت درخواست خود اقدام کنند.

وی در خصوص مشمولان غایبی که در خارج از کشور بسر می برند نیز گفت: این افراد باید مدارک خود را به کنسولگری یا سفارتخانه ایران در کشوری که در آن زندگی می کنند، ارایه دهند تا اطلاعات آنها برای ما ارسال شود یا اینکه از طریق بستگان درجه یک یا وکلای خود اقدام کنند.

وی ادامه داد: مدارک غایبانی که اقدام به ثبت نام کنند، توسط سازمان وظیفه عمومی ناجا بررسی می شود.

وی گفت : ممکن است مشمولانی شناسایی شوند که مقررات دیگری شامل آن ها می شد اما به دلیل ترس از غیبت به ما مراجعه نکرده اند.

کریمی در توضیح اظهاراتش افزود: به عنوان مثال، فردی که فرزند معلول دارد می تواند از معافیت استفاده کند اما وی به دلیل غیبت مراجعه نکرده است.

وی گفت: اصل و کپی شناسنامه و کارت ملی مشمول، اصل و کپی آخرین مدرک تحصیلی و اصل و کپی شناسنامه همسر و فرزندان فرد متقاضی درصورتی که متاهل باشد از مدارک مورد نیاز برای ثبت درخواست تعیین تکلیف مشمولان غایب است.

کریمی خاطر نشان ساخت: هرگونه اطلاعات جدید در این خصوص یا اطلاع رسانی در خصوص نقص مدارک افراد از طریق پیام کوتاه به آنها اعلام خواهد شد .همچنین افراد می توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت وظیفه عمومی به نشانی www.vazifeh.police.ir مراجعه کنند.

کد خبر 286227

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha