همشهری آنلاین: محافل سیاسی ترکیه اعلام کردند رجب طیب اردوغان ،رئیس جمهور این کشور قصد دارد برای مصون ماندن سمیه،دخترش از پیگرد قضایی،او را در انتخابات پارلمانی آینده نامزد کند.

sumeyyeerdogan

روزنامه « حریت » چاپ ترکیه نوشت: « رجب طيب اردوغان ،رئيس‌جمهور تركيه قصد دارد دخترش سمیه را در انتخابات پارلمانی آینده نامزد کند و این تصمیم اردوغان برای مصون‌ماندن اعضای خانواده‌اش از پیگرد قضایی به اتهام فساد مالی انجام مي‌شود.»

در این روزنامه آمده است حزب حاکم « عدالت و توسعه » ترکیه قصد دارد دختر اردوغان را در انتخابات پارلمانی آینده نامزد کند ولی اين موضوع تاکنون قطعی نشده است.

اردوغان ، خانواده ، حزب و نزدیکان او تاکنون به رسوایی‌های زیادی از جمله فساد و رشوه‌خواری متهم شده‌اند و اسناد و مدارک زیادی درباره دست داشتن « بلال » ،پسر اردوغان در پرونده های فساد و رشوه وجود دارد.

ولی اردوغان فشارهای زیادی بر دستگاه قضایی و پلیس ترکیه برای جلوگیری از محکومیت فرزندان و نزدیکانش اعمال می‌کند.

بولنت تزجان ،نایب رئیس حزب جمهوری خلق ترکیه گفت: « خانواده اردوغان به علت ارتکاب فساد و رشوه‌خواری به مصونیت سیاسی نیاز دارند.»

تزجان افزود :سمیه ،دختر اردوغان و حتی بلال، پسرش بعد از این رسوایی‌ها به مصونیت در مقابل دستگاه قضا نیاز دارند و ممکن است تلاش‌های زیادی در آینده برای مصون ماندن آنان از پیگرد قضایی انجام شود.

او اظهار داشت :علت نامزد کردن سمیه اردوغان در انتخابات پارلمانی آینده تلاش برای حمایت از او از طریق مصونیت پارلمانی است.

 این مخالف دولت ترکیه تاکید کرد: رجب طیب اردوغان از طریق اتهام‌زنی و انتقاد از دیگران بر ماندن بر کرسی سیاست و ریاست اصرار دارد این در حالی است که کاخ ریاست‌جمهوری باید از هرگونه مناقشه سیاسی براي حفظ جدیت دولت و تضمین اجرای مفاد قانون اساسی به دور باشد.

نایب رئیس حزب جمهوری خلق ترکیه خاطرنشان کرد :در صورتی که اردوغان به حمایت از حزب عدالت و توسعه در انتخابات آینده ادامه دهد و همچنان به عنوان رهبر این حزب باقی بماند با پاسخ مناسبی مواجه خواهد شد.

به گزارش واحد مركزي خبر به نقل از خبرگزاری « سانا » از آنکارا ، تزجان درباره اظهارات احمد داوود اوغلو ،نخست‌وزیر ترکیه در سفر به استان ازمیر مبنی بر این که قصد دارد دفتر نخست‌وزیری را در این استان دایر کند؛ افزود: اردوغان در واقع نخست‌وزیر ترکیه نیز است و همه اختیارات نخست وزیر را در آنکارا به دست گرفته است. بنابراین داوود اوغلو تلاش می‌کند دفتر نخست‌وزیری را به ازمیر منتقل و تا حد زیادی از دخالت‌های اردوغان جلوگیری کند.

کد خبر 286214

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha