دوشنبه ۱۳ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۶:۱۰
۰ نفر

وزیر آموزش و پرورش از گرفتن قول استخدام مربیان پیش‌دبستانی خبر داد.

مدرسه-معلم

علي‌اصغر فاني، در پاسخ به اين پرسش كه «با‌توجه به اعلام مرتفع شدن استخدام مربيان پيش‌دبستاني در صحن مجلس شوراي اسلامي، آيا اين موضوع محقق خواهد شد؟»، اظهار داشت: اين كار در حال انجام است و به يك جاهايي مي‌رسد. فاني تصريح كرد: نامه مربوط به مربيان پيش‌دبستاني را نوشته‌ايم و قول اين موضوع را گرفته‌ايم.

همزمان مديركل دفتر وزارتي آموزش و پرورش نيز با اشاره به رايزني با معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رياست‌جمهوري براي استخدام مربيان پيش‌دبستاني گفت: منتظر توافق معاونت برنامه‌ريزي رياست‌جمهوري هستيم. محمد فاضل درباره استخدام ۱۰‌هزار مربي پيش‌دبستاني گفت: در اين خصوص مكاتباتي با معاونت برنامه‌ريزي و و نظارت راهبردي رياست‌جمهوري داشته‌ايم. وي افزود: براي استخدام مربيان پيش‌دبستاني منتظر توافق معاونت برنامه‌ريزي و نظارت راهبردي رياست‌جمهوري هستيم اگر مجوزي دريافت شود اعلام مي‌كنيم.

اين وعده‌ها براي استخدام مربيان پيش‌دبستاني در حالي است كه اين موضوع محل اختلاف نظر آموزش و پرورش و منتقدان آن در چند‌ماه گذشته بود به‌طوري كه تعدادي از نمايندگان مجلس با دعوت فاني به مجلس و طرح سؤالاتي، سرانجام به او كارت زرد دادند.

  • سابقه يك موضوع

پيش از اين در خردادماه امسال علي‌اصغر فاني در كسوت وزير آموزش و پرورش اعلام كرد كه آزمون اولويت استخدام مربيان پيش‌دبستاني در حال نهايي شدن است حتي زمان برگزاري آزمون نيز ۱۷ مرداد‌ماه اعلام شد. اما وزارت آموزش و پرورش بعد از تعيين اين تاريخ يكباره از اين كار امتناع كرد و نه‌تنها به قانون مصوب مهرماه‌91شكل اجرايي نبخشيد بلكه در مقابل همه اعتراض‌هايي كه از سوي اين قشر عنوان شد تنها توپ را به زمين معاونت نظارت راهبردي انداخت، تا آنجا كه در اوايل شهريورماه فاني به بيان يك جمله كوتاه در اين‌باره اكتفا كرد با اين مضمون كه مجوز استخدام مربيان پيش‌دبستاني را نداريم و هر‌وزارتخانه و دستگاه دولتي اگر بخواهد آزمون برگزار كند بايد رديف استخدامي داشته باشد و معاونت نظارت راهبردي رياست‌جمهوري رديف استخدام مي‌دهد كه تاكنون نتوانسته‌ايم، رديفي بگيريم. بنابراين نمي‌توانيم كاري انجام بدهيم.

اما بعد از طرح سؤال نمايندگان از وزير آموزش و پرورش، علي‌اصغر فاني با حضور در مجلس گفت: «آموزش و پرورش اولويت استخدامي مربيان پيش‌دبستاني را همچنان در دستور كار دارد و در جست‌وجوي راهي براي حل اين مشكل است و در آخرين اقدام و در مكاتبه با سازمان مديريت و برنامه‌ريزي، براي اجراي ماده‌28 اساسنامه دانشگاه فرهنگيان جهت جذب نيروهاي مورد نياز با اولويت مربيان پيش‌دبستاني و با گذراندن دوره يكساله مهارتي، از سازمان مديريت درخواست مجوز كرده‌ايم كه اين سازمان نيز موافقت كرده و به‌زودي به ما ابلاغ مي‌كند».

وي خاطرنشان كرد: «مجلس مقرر كرده است كه استخدام منوط به اخذ مجوز از سازمان مديريت و برنامه‌ريزي با درنظر گرفتن سنوات استخدامي باشد و بر اين اساس آخرين موافقت سازمان مديريت را دريافت كرده‌ايم و آزمون را به‌زودي برگزار مي‌كنيم».حالا شايد با وعده جديد وزير آموزش و پرورش اين پرونده بسته شود.

کد خبر 286060

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha