جمعه ۱۰ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۳۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک دختر ۸ ساله با پاسخ به سوال پدر سرطان‌شناس خود، احتمالا تحولی را در تحقیقات مربوط به سرطان رقم زده است.

به گزارش ایسنا، کاملیا لیسانتی از شهر منچستر بریتانیا، مشغول خوردن شام بود که پدرش مایکل - دانشمند تحقیقات سرطان - از او می‌پرسد: به نظر تو چگونه می‌توان سرطان را درمان کرد؟

دختر ۸ ساله بعد از کمی فکر، پیشنهاد استفاده از آنتی‌بیوتیک، «مانند موقعی که من گلو درد دارم»، را می‌دهد.

پروفسور لیسانتی و همسرش، هر دو عضو تیم تحقیقاتی سرطان در دانشگاه منچستر بریتانیا هستند. آنها این نظریه کودک خود را در آزمایشگاه به کار گرفتند و در کمال ناباوری متوجه شدند که چندین آنتی‌بوتیک ارزان، سلول‌های سرطانی را از بین بردند!

بعضی از آنتی‌بوتیک‌ها سلول‌هایی را که «میتوکوندریا» تولید می‌کنند از کار می‌اندازند. میتوکوندریا به سلول‌ها انرژی می‌دهد. سلول‌های سرطانی که تولید غده می‌کنند و آن را زنده نگه می‌دارند، معمولا شمار زیادی میتوکوندریا دارند.

بر اساس گزارش دیلی میل، تحقیق این دانشمندان نشان می‌دهد که چهار آنتی‌بیوتیک معمولی، می‌تواند با هزینه کمتر از یک دلار در روز کاری را انجام دهد که داروهای چند صد دلاری انجام می‌دهند.

در نمونه‌های آزمایش‌شده، آنتی‌بوتیک توانسته سلول‌های سرطانی در سینه، پروستات، ریه، لوزالمعده، پوست و مغز را بکشد.

دکتر لیسانتی به لطف این توصیه دخترش، اکنون معتقد است که آنتی‌بیوتیک‌های ارزان‌قیمت می‌توانند در درمان سرطان به کار گرفته شوند.

کد خبر 285774

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha