گروه اقتصادی: قرارداد طرح توسعه و بهینه سازی شرکت پالایش نفت اصفهان با کنسرسیومی ایرانی متشکل از شرکت های پرلیت و میسان به امضاء رسید.

مهندسی بنیادی این طرح از سوی شرکت تکنیپ ایتالیا به عنوان مشاور اصلی انجام می‌شود.

این طرح شامل احداث واحد تصفیه نفت خام در آتمسفر، واحد گاز مایع، واحد ساخت سوخت جت از نفت سفید، مشعل سوم بهینه سازی واحد های موجود می شود.

ارزش این قرارداد که موجب ارتقای کیفیت و افزایش تولید در این پالایشگاه می‌شود 107 میلیون یورو و2 هزارو 640 میلیارد ریال اعلام شده است.

با پایان این طرح که مدت اجرای آن 48 ماه پیش بینی شده است کیفیت محصول تولید نفت سفید به سوخت جت افزایش می یابد و ماده اولیه لازم برای واحد‌های تصفیه ته مانده سنگین برج های تقطیر و دستگاه شکست مولکولی ته مانده سنگین تصفیه شده و تغییر سیستم‌های کنترل و ابزار دقیق از نیوماتیک فعلی به سیستم پیشرفته  تامین می شود.

نعمت زاده اعلام کرد: با یک شرکت مالزیایی برای مشارکت در احداث 2 پالایشگاه در شیراز و مالزی به توافق رسیده‌ایم و به زودی جزئیات این قرارداد مشخص و امضا خواهد شد.

نعمت‌زاده از مطرح شدن پیشنهاد ایران برای ساخت یک پالایشگاه و خط لوله در عراق توسط ایران خبر داد و اظهار داشت: این مسئله در سفر نخست‌وزیر عراق به کشورمان مطرح خواهد شد.

نعمت‌زاده در پایان تصریح کرد که سهمیه بنزین شهرداری‌های سراسر کشور به صورت یارانه‌ای است و جمعاً شامل خودروهای تحت مالکیت و اجاره شهرداری نیز می‌شود.

کد خبر 28571

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز