همشهری آنلاین: رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران با اشاره به ثبت روز ملی راهیان نور در تقویم گفت: ۲۰ اسفند ماه به مناسبت نخستین حضور مقام معظم رهبری در راهیان نور به روز ملی راهیان نور نامگذاری شده است.

سیدحسن فیروز آبادی

به گزارش ایرنا از اعلام روز دوشنبه پایگاه اینترنتی بسیج، این مطلب را سردار سرلشکر بسیجی «سیدحسن فیروز آبادی» در حاشیه بازدید از مجتمع فرهنگی تربیتی ولایت قم با اشاره به معنویت سفرهای راهیان نور عنوان کرد و گفت: راهیان نور رفتن به سمت نور است. رفتن به سمت خدا، جهاد و کربلاهای ایران است. به راستی که کربلاهای ایران بوی کربلای حسینی می دهد و نشاط این مکان مقدس را برای همه ما زنده می کند.

وی ادامه داد: کسانی که در مناطق عملیاتی دفاع مقدس حضور پیدا می کنند و سجده بر خاک این مناطق می زنند، می توانند آن نور را احساس و قلبشان را از آن فضا بهره مند سازند.این حس و شور و حال توصیف شدنی نیست و باید راهیان نور را حس کرد.

سرلشکر فیروز آبادی با بیان اینکه راهیان نور یکی از مهمترین اقدمات فرهنگی کشور در خصوص مقابله با تهاجم فرهنگی دشمن است، افزود: جوان ها ادامه دهنده راه بزرگان خود هستند و بایستی جان، روح و احساساتشان را در جبهه های ایران معطر کنند. ولایتی که در جبهه ها حس کردید، ولایتی است که رزمندگان ما آن را با خونشان امضا کردند و به سمت مولایشان امام حسین (ع) رفتند و همین امر، درس مهمی برای جوانان امروز است تا از آن بهره بگیرند.

رییس ستاد کل نیروهای مسلح ایران خاطر نشان کرد: جوان باید بداند راه سعادتش از درون این واژه های دفاع مقدس عبور می کند و همین واژه ها معنی فرهنگ انقلاب اسلامی می دهد.

وی توضیح داد: امام خامنه ای عزیز فرموده اند که عشق به خمینی (ره) عشق به همه خوبیهاست و این خوبی ها را می توان در مناطق عملیاتی دفاع مقدس پیدا کرد.

سرلشکر فیروزآبادی اضافه کرد: راهیان نور یک دانشگاه کامل و جامع و فرصتی برای آموزش معارف عملی با نشأت گرفتن از رشادت ها و مجاهدت های شهدا و جانبازان والا مقام است.

20 اسفند روزی که مقام معظم رهبری حضرت آیت الله خامنه ای به کربلای ایران سفر کرده است به نام روز ملی راهیان نور نامگذاری شده و همه ساله از 20 اسفند تا 20 فرودین اردوهای نوروزی برای بازید و تجدید بیعت با مقام شهیدان برپا می شود.

کد خبر 285435

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha