یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۲۱:۰۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: شرکت داروسازی گلاکسواسمیت‌کلاین (GSK) اعلام کرد که نخستین محموله واکسن آزمایشی ابولا را که به غرب آفریقا فرستاده، به کشور لیبریا وارد شده است.

به گزارش رویترز این شرکت داروسازی در بیانیه‌ای گفت که این محموله که حاوی 300 ویال اولیه واکسن است که برای اولین بار به لیبریا یکی از سه منطقه اصلی شیوع ابولا در کشورهای آفریقایی فرستاده شده است.

این واکسن‌ها در اولین کارآزمایی بالینی‌ در مقیاس بزرگ که قرار است در هفته‌های آینده انجام شود، به کار خواهد رفت و کارکنان مراقبت بهداشتی که به بیماران ابولا کمک می‌کنند، از اولین نفراتی هستند که این واکسن‌ها را دریافت خواهند کرد.

محققان امیدوارند در نهایت ۳۰ هزار نفر را در این کارآزمایی مورد آزمایش قرار دهند که یک سوم آنها در گروه دریافت گروه واکسن قرار خواهند گرفت.

این واکسن به وسیله انستیتوهای ملی بهداشت ایالات متحده (NIH) و یک شرکت بیوتکنولوژی به نام اوکاریوس که شرکت GSK صاحب آن است، ساخته شده است، و در حال حاضر در حال آزمایش بر روی ۲۰۰ فرد داوطلب در پنج کارآزمایی کوچک فاز I در بریتانیا، ایالات متحده، سوئیس و مالی است.

منصف سلوی، رئیس برنامه جهانی واکسن در شرکت GSK گفت: «داده‌های اولیه فاز I کارآزمایی بالینی این واکسن‌ها امیدبخش است و به ما برای انجام فاز بعدی کارآزمایی بالینی، که شامل واکسیناسیون هزاران داوطلب از جمله کارکنان بهداشتی است، اطمینان خاطر می‌دهد.»

این واکسن از نوعی ویروس سرماخوردگی شامپانزه برای انتقال ایمن ماده ژنتیکی سویه زئیر ابولا، سویه‌ای که مسئول همه‌گیری اخیر ابولا است، استفاده می‌کنذ.

به گفته شرکت GSK داده‌هایی که تاکنون به دست آمده است بیانگر «نمایه‌ با ایمنی قابل قبول» این واکسن در غلظت‌های متفاوت در جمعیت‌های متفاوت غرب آفریقا است و مناسب‌ترین غلظت ‌واکسن برای کارآزمایی در لیبریا انتخاب شده است.

کد خبر 285357

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha