یکشنبه ۵ بهمن ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۴
۰ نفر

همشهری آنلاین: نمایش «کابوس شب نیمه‌ آذر» پس از جشنواره تئاتر فجر در تالار «سایه» مجموعه «تئاترشهر» اجرا می‌شود.

شهید احمد کشوری

به گزارش ايسنا؛ ایوب آقاخانی، نویسنده این اثر نمایشی با اعلام این مطلب بیان کرد: به درخواست علی کشوری،‌ فرزند شهید احمد کشوری که از دانشجویان من در رشته تئاتر هم بوده است، نمایشنامه‌ای را از بحران‌های ذهنی او به عنوان یک فرزند شهید نوشتم که تمرین‌های آن دنبال می‌شود و قرار است در سالن «سایه» مجموعه تئاترشهر بعد از جشنواره تئاتر روی صحنه رود.

به گفته وی؛ در این نمایش که به کارگردانی علی کشوری فرزند شهید کشوری به صحنه می‌رود؛ امیرعلی دانایی، بهرام ابراهیمی، جلیل فرجاد و الهام جعفرنژاد بازی دارند.

او ادامه داد: به این ترتیب پس از پایان مرحله اول تعمیرات تئاترشهر، سالن سایه این مجموعه با «کابوس شب نیمه‌ آذر» بازگشایی می‌شود.

آقاخانی در ادامه درباره دیگر فعالیت‌های خود در حوزه تئاتر اضافه کرد: از ابتدای امسال مشغول تحقیق برای نگارش نمایشنامه‌ای براساس اسطوره‌های یونان باستان بودم، همانند قرائتی که از اسطوره ادیپ شهریار داشتم که در سال 89 با نام «آواز از دورترین ترانه مه‌آلود زمین» اجرا و چاپ شد.

وی توضیح داد: این نمایشنامه همانند کار قبلی‌ام یک نگاه شخصی به اسطوره‌ها براساس نیازهای زمانه و جامعه است که با زبان غنایی و حال و هوای قدیمی نگاهی به الزامات معاصر پیرامون ما دارد که نگارش آن با نام «ژوکاست» به تازگی تمام شده است.

این نمایشنامه‌نویس و مدرس تئاتر با اشاره به اینکه هنوز منتظر گرفتن نوبت برای اجرای گروه تئاتر «پوشه» است، گفت: امیدوارم در این دوران بحران تئاتر بتوانم به زودی به افق‌های دیگر و فرازهای تولیدی فکر کنم و امیدوارم امسال که به دور از تولید و اجرا به پایان می‌رسد، در اوایل سال آینده امکان کار فراهم شود.

ایوب آقاخانی همچنین مدتی است نمایشنامه‌ای را که درباره زندگی‌نامه شهید چمران می‌نوشت به پایان رسانده و به گفته خودش همان‌طور که توقع داشته به نمایشنامه متفاوتی تبدیل شده است.

نگارش این نمایشنامه با نام «سکه‌های سنگین سرب» از اواخر سال گذشته آغاز شد و از زاویه متفاوتی به زندگی «شهید چمران» نگاه شده است.

کد خبر 285330

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha