شنبه ۴ بهمن ۱۳۹۳ - ۰۴:۵۳
۰ نفر

مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان گفت: طرح احیای تالاب انزلی باید در دوره ۱۰ساله تداوم داشته باشد تا به نتیجه برسد.

محمدرضا برجی در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی گیلان بر ساماندهی فاضلاب‌ها در گیلان تأکید کرد و گفت: اجرای طرح فاضلاب شهری نیاز ضروری استان است و این امر با همکاری دستگاه‌های مختلف تحقق پیدا می‌کند.

برجی با بیان اینکه معضل پسماندها یکی از چالش‌های جدی محیط‌زیست در گیلان است، احداث نیروگاه زباله‌سوز در جمع‌آوری و امحای زباله را از راهکارهای مؤثر برای مقابله با این معضل عنوان کرد و گفت: جانمایی احداث 4نیروگاه زباله‌سوز در غرب، شرق و مرکز استان پیش‌بینی شده و تحقق این امر نیازمند تأمین اعتبار است. این مسئول محلی به وضعیت تالاب انزلی اشاره کرد و یادآور شد: یک میلیارد و 500میلیون مترمکعب رسوب در تالاب انزلی ایجاد شده و عمق تالاب به کمتر از یک متر رسیده است.

آن طور که در گزارش فارس آمده است، برجی از کاهش صید ماهی در تالاب انزلی خبر داد و اظهار کرد: سال‌های گذشته 15هزار تن ماهی از تالاب انزلی صید می‌شد و این مقدار به 200تن در سال 92کاهش پیدا کرده است.

وی با اشاره به ورود سالانه 25میلیون نفر گردشگر به گیلان، بیان کرد: تمام پسماند و پساب‌های تولید شده مربوط به گیلانی‌ها نیست و مدیریت پسماند با همکاری مسئولان کشوری در استان تحقق پیدا می‌کند.

برجی از تولید روزانه 2هزار تن زباله در گیلان خبر داد و یادآور شد: 25منطقه برای دفن زباله در استان درنظر گرفته شده و این مناطق از استانداردهای لازم برخوردار نیستند. مدیرکل حفاظت محیط‌زیست گیلان شیرابه محل دفن زباله در سراوان رشت را بین 4تا 18لیتر در روزهای آفتابی و بارانی متغیر دانست و اظهار کرد: شیرابه مذکور آب‌های سطحی و زیرزمینی منطقه را آلوده می‌کند.

تالاب انزلی که از آن به عنوان نماد تالاب‌های ایران یاد می‌شود طی سال‌های اخیر به دلیل ساخت کنار گذر و ورود پساب‌ها، فاضلاب‌ها و انبوه زباله‌ با خطر جدی مواجه شده است.

کد خبر 285138

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha