چهارشنبه ۱۷ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۵:۰۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس جمهور پاکستان در اولین واکنش رسمی خود به سخنان برخی مقام‌های آمریکایی مبنی بر انجام عملیات نظامی در خاک پاکستان، این اقدام را غیر قابل قبول و دخالت در امور کشور خود قلمداد کرد.

به گزارش مهر به نقل از روزنامه لس آنجلس تایمز، ژنرال پرویز مشرف در دیدار با "آن پترسون" سفیر جدید آمریکا در پاکستان در واکنش به سخنان اخیر برخی مقامات آمریکایی گفت : اقدام یک جانبه آمریکا در پاکستان بر ضد القاعده به هیچ وجه پذیرفتنی نیست.

رئیس جمهور پاکستان در ادامه اظهار داشت : این قبیل اقدامات به نوعی دخالت در امور سایر کشورها بوده وسبب افزایش سطح خشونت ها در جهان می شود.

این اولین موضع گیری رسمی عالی ترین مقام پاکستان در واکنش به گفته های مقامهای آمریکایی مبنی بر عملیات علیه مواضع القاعده در خاک پاکستان است.

روز دوشنبه 15 مرداد رئیس جمهور آمریکا بعد از دیدار با رئیس جمهور افغانستان در یک کنفرانس خبری گفت : "اگر اطلاعات دقیقی درباره مواضع القاعده در پاکستان داشته باشیم دست به عملیات نظامی در این کشور می زنیم. بوش در سخنان خود اشاره ای به کسب مجوز از پاکستان و یا هماهنگی با نیروهای این کشور برای انجام عملیات در خاک پاکستان نکرد.

این در حالی است که چند روز قبل نیز سناتور "باراک اوباما" از نامزدهای حزب دموکرات آمریکا در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده این کشور گفته بود که اگر به ریاست جمهوری آمریکا برسد به مواضع القاعده در پاکستان حمله می کند. در واکنش به این صحبت اوباما برخی از مقامات پاکستانی واکنش نشان دادند، اما رئیس جمهور این کشور تا روز گذشته واکنشی به صحبت های مقامهای آمریکایی نشان نداده بود.

در همین رابطه چند روز قبل "شوکت عزیز" نخست وزیر پاکستان نیزدر واکنش به سخنان این نامزد انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد که پاکستان یک کشور با اقتدار بوده و نیروهای خارجی هرگز اجازه خودنمایی در این کشور را به دست نخواهند آورد.

کد خبر 28511

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیا و اقیانوسیه

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز