همشهری آنلاین: خبرگزاری رسمی یمن از کشته شدن تعدادی از شهروندان امارات در چندین عملیات تروریستی گروه داعش در این کشور از جمله در مدرسه آمریکایی‌ها در جزیره الریم خبر داد.

 داعش این بار در امارات قربانی گرفت

به گزارش ايرنا، خبرگزاری سبا روز دوشنبه به نقل از ضاحی خلفان معاون رییس پلیس دبی تایید کرد که تروریست های داعش در اقدامی تلافی جویانه به دلیل مشارکت امارات در جبهه مبارزه با این گروه تروریستی، این عملیات را انجام داده است.

سبا همچنین به نقل از شبکه خبری الجزیره قطر افزود: نیروهای امنیتی امارات برای پرهیز از ایجاد فضای رعب و وحشت از داعش در کشورهای عربی خلیج فارس از انتشار اخبار این عملیات تروریستی جلوگیری کردند.

این خبرگزاری به تعداد عملیات تروریستی، تعداد کشته شدگان و زمان انجام این اقدامات در امارات اشاره ای نکرده است .

امارات در کنار عربستان، ترکیه و قطر از حامیان اصلی تروریست ها در سوریه هستند و از این گروهها حمایت مالی و تسلیحاتی می کنند.

افزایش نگرانی از ناامنی در امارات

خبرگزاری یمن سبا روز دوشنبه نوشت: در پی شایع شدن اخباری در زمینه کشف بسته های انفجاری در مراکز تجاری دبی و ابوظبی، فضای رعب و وحشت این کشور را فرا گرفته است.

این خبرگزاری روز دوشنبه به نقل از سخنگوی پلیس امارات بدون ذکر نام وی، از شناسایی و فروپاشی برخی گروه های تروریستی که قصد داشتند، تاسیسات زیربنایی و مراکز خرید این کشور را هدف بمب گذاری قراردهند، خبر داد.

خبرگزاری سبا به نقل از این سخنگوی نظامی، دولت امارات برخی شخصیت های تندرو اسلام گرا وابسته به گروه تروریستی داعش و نیز گروه اخوان الملسمین را به دست داشتن در این اقدمات متهم کرده است.

برخی کارشناسان سیاسی این ناآرامی ها و اقدامات تروریستی را که اکنون در امارات شاهد آن هستیم، تلاشی برای برهم زدن موازنه قوا بین امارتهای دبی و ابوظبی می دانند که از قدیم با هم اختلاف داشته اند.

پیش از این نیز اخباری مبنی بر چندین اقدام تروریستی در برخی نقاط امارات از جمله در یک مدرسه آمریکایی در جزیره الریم در سواحل ابوظبی منتشر شده بود که مقامات امنیتی امارات برای پرهیز از ایجاد جو رعب و وحشت در کشورهای عربی حوزه خلیج فارس از انتشار خبر آن جلوگیری کرده بودند.

کد خبر 284704

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha