همشهری آنلاین: منابع امنیتی بلند پایه رژیم صهیونیستی از همکاری جدی میان دستگاه‌های امنیتی این رژیم و تعدادی از دستگاه‌های اطلاعاتی کشورهای عربی برای مقابله با آنچه تروریسم افراطی نامیده می‌شود، پرده برداشتند.

افشای همکاری رژیم صهیونیستی و دستگاه‌های اطلاعاتی عربی

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از خبرگزاری فلسطین الیوم، امیر راببورت، تحلیلگر مسایل امنیتی و دبیر تحریریه سایت Israel Defense که ویژه مسایل نظامی و امنیتی است به نقل از چند منبع امنیتی در رژیم صهونیستی گفت: پس از حمله تروریستی که 10 روز پیش به دفتر مجله طنز شارلی ابدو در پاریس انجام شد، ارتباط جدی میان دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و برخی کشورهای عربی شکل گرفته است.

راببورت تاکید کرد، اطلاعات رژیم صهیونیستی بخشی از ساختار اطلاعاتی بین‌المللی است که برای مقابله با تروریسم افراطی در قاره اروپا هماهنگی و همکاری دارد. علاوه بر اینها همکاری دیگر هم وجود دارد که برای حفظ منافع مشترک نامی از آن برده نمی‌شود.

تحلیلگر امنیتی فاش کرد که به دنبال اقدامات ضد شارلی ابدو، دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی موساد و شاباک (دستگاه امنیت عمومی) با هماهنگی دستگاه‌های اطلاعاتی بومی، حضور خود در فرانسه را گسترش دادند. موساد یک یگان ویژه به نام بیتسور را به کار گماشته که هدفش حمایت از اقلیت‌های مهاجر یهودی به طور ویژه در کشورهای اروپایی و به طور کلی از همه نقاط جهان است.

وی ادامه داد، به دلیل سانسور نظامی رژیم صهیونیستی امکان افشای بیش از یک یگان نیست. با این حال وی گفت نیروهای این یگان، اعضای اقلیت‌های یهودی مهاجر در کشورهای اروپایی و دیگر کشورها را آموزش می‌دهند تا چگونه از خود در مقابل حملات تروریستی حفاظت کنند. این آموزش‌ها با همکاری و هماهنگی مراکز اطلاعاتی خارجی انجام می‌شود که آموزش‌ها در خاک آنها صورت می‌گیرد.

راببورت به نقل از همین منابع ادامه داد: اقلیت مهاجر یهودی در فرانسه همچنان در معرض خطر شدیدی هستند به همین دلیل موساد تصمیم گرفت درباره تروریست‌های افراطی در فرانسه تحقیق کند و به این ترتیب عملیات تروریستی که القاعده یا تشکیلات داعش برای اجرای آنها خود را آماده می‌کنند، خنثی سازد.

در همین راستا،‌ منابع رژیم صهیونیستی افزودند: دستگاه امنیتی شاباک نیز طی چند روز گذشته حضور خود در فرانسه را گسترش داده و از جمله ماموریت‌های آن، حمایت از نهادهای رسمی این رژیم در خارج از اراضی اشغالی است. همچنین اعضای این سازمان، حفاظت از جان بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم را در تظاهرات میلیونی پاریس علیه تروریسم بر عهده داشتند.

این منابع افزودند: روابط میان مراکز اطلاعاتی رژیم صهیونیستی و مراکز اطلاعاتی کشورهای اروپایی و عربی از اوایل دهه هفتاد قرن گذشته آغاز شد.

همچنین سایت امنیتی رژیم صهیونیستی افزود که ارتباط میان دستگاه‌های امنیتی کشورهای اروپایی با دستگاه اطلاعاتی رژیم صهیونیستی با روابط سیاسی میان طرف‌ها ارتباطی ندارد و این روابط دائما در حال فزونی است. این ارتباط شامل خطوط ارتباطی ویژه برای تبادل اطلاعات، برگزاری نشست‌هایی در اروپا و یا سرزمین‌های اشغالی با حضور نمایندگانی از دستگاه‌های امنیتی است.

این سایت به نقل از یک منبع امنیتی این رژیم که کاملا به تلاش‌های بین‌المللی با هدف ممانعت از تروریسم آگاه است، نوشت: این تلاش‌ها به دلیل اجرای عملیاتی علیه مجله فرانسوی، شکست خورده است.

همچنین این منبع اظهار داشت: شبکه‌های ارتباطی میان دستگاه‌های امنیتی آنگونه که باید کار نمی‌کنند و دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا اطلاعاتی دارند مبنی بر اینکه این دستگاه‌ها وظیفه داشتند مانع از عملیات تروریستی اخیر پاریس و لو به صورت جزئی شوند اما این اطلاعات در وقت مناسب خود به دستگاه‌های امنیتی فرانسه انتقال داده نشد.

بر اساس اظهارات منابع امنیتی در تل‌آویو، راببورت اظهار داشت: رهبران القاعده و داعش اخیرا فاش کردند که فرانس حلقه ضعیفی در قاره اروپاست و علت آن قوانین رایج در این کشور است از جمله این قوانین، قانون حمایت از آزادی افراد است که کار دستگاه‌های اطلاعاتی فرانسه برای پیگیری تروریست‌های احتمالی را مختل می‌سازد.

راببورت افزود: به دنبال عملیات تروریستی اخیر فرانسه، بخشی از این قوانین مصیبت‌بار برای مراکز اطلاعاتی با هدف آسان سازی فعالیت این مراکز حذف خواهند شد.

این تحلیلگر افزود: دستگاه امنیتی رژیم صهیونیستی بر این باورست که قاره اروپا به زودی شاهد وقوع عملیات تروریستی دیگر از سوی تشکیلات تروریستی خواهد بود و سوالی که بی پاسخ باقی خواهد ماند این است که آیا عملیات تروریستی اخیر پاریس به منزله یک 11 سپتامبر فرانسوی - اروپایی در زمینه برخورد با تروریسم است و آیا دولت‌های اروپایی پس از 11 سپتامبر در آمریکا برای مقابله تروریسم اختیار خود را به دستگاه امنیتی می‌دهند؟

کد خبر 284448

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha