همشهری آنلاین: عضو کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران گفت: امسال برای متروی تهران بالغ بر دو هزار میلیارد تومان در نظر گرفتیم که تاکنون حدود ۷۰ تا ۸۰ درصد این اعتبارات محقق شده است. عمده طرح متروی فرودگاه مهرآباد نیز در حال تکمیل است

به گزارش واحد مرکزی خبر، ابوالفضل قناعتی در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران از مترو فرودگاه مهرآباد، افزود: اعضای شورای شهر در سال 94 اهتمام و نگاه ویژه‌ای به این طرح خواهند داشت تا بتوانیم اعتبارات لازم را به آن اختصاص بدهیم.

عضو دیگر کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا درباره بازدید از متروی فرودگاه مهرآباد، گفت: اصل زیرساخت‌ها تکمیل شده و فقط بخش‌های تاسیسات، تجهیزات و ریل گذاری باقی مانده است و امیدواریم تا پایان سال انجام و آماده بهره برداری شود.

اقبال شاکری افزود: در این مسیر دو کیلومتری فرودگاه مهرآبادکه از خط 4 منشعب می‌شود، سه ایستگاه زده شده است تا یک سامانه پاک و ایمنی برای مسافران فراهم شود.

  • متروی مهرآباد، در حال تکمیل

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای اسلامی شهر تهران: عمده طرح متروی فرودگاه مهرآباد در حال تکمیل و بهره برداری است.

احمد دنیامالی در حاشیه بازدید اعضای کمیسیون عمران و حمل و نقل شورا از متروی فرودگاه مهرآباد، افزود: این طرح یکی از برنامه‌های بخش ریلی شهرداری تهران است که خیلی زودتر از این باید آن را آغاز می‌کردیم و در مدار بهره برداری قرار می‌دادیم.

وی گفت: این طرح دو ایستگاه در ترمینال داخلی مهرآباد دارد که برای تردد مسافران مهم است و امیدواریم با هماهنگی که با معاون وزیر راه و شهرسازی صورت گرفته است زودتر به بهره برداری برسد.

  • اتصال مهرآباد به فرودگاه امام

دنیا مالی افزود: آن چیزی که در این طرح مهم است اتصال این خط به محور فرودگاه حضرت امام (ره) است تا به صورت یک شبکه دیده شود و مسافران پروازهای خارجی بتوانند از اینجا خود را به فرودگاه بین‌المللی برسانند.

وی گفت: راه اندازی این شبکه خیلی مهم است و تخصیص اعتبار آن نیز در دستور کار شورای شهر قرار دارد.

دنیامالی افزود: بهره برداری این طرح با توجه به مراحل ریل گذاری، سیگنالینگ و بحث شبکه بالاسری تا پایان سال امکان ندارد.

متروی فرودگاه مهرآباد دارای 3 ایستگاه است که این ایستگاه‌های سه‌گانه در تقاطع ورودی فرودگاه و جاده مخصوص، مقابل ترمینال‌های یک و دو و در میانه مسیر در مقابل ترمینال 4 و 6 راه‌اندازی خواهد شد.

کد خبر 284265

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha