همشهری آنلاین: دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا از یگان های ارتش جمهوری اسلامی ایران ، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نیروی انتظامی در منطقه جنوب شرق کشور بازدید کرد.

یحیی صفوی

به گزارش ایرنا به نقل از اعلام روز چهارشنبه پایگاه اطلاع رسانی یحیی صفوی، سرلشکر پاسدار «سیدیحیی رحیم صفوی» در این سفر از گروهان ویژه شهدای وحدت در استان سیستان و بلوچستان بازدید به عمل آورد.

برگزاری جلسه با اعضای هیات امنای شعبه سیستان بلوچستان موسسه خیریه امدادگران عاشورا از دیگر برنامه های بازدید دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در جریان این سفر اعلام شده است.

اعضای موسسه خیریه امدادگران عاشور در این جلسه ، گزارشی در مورد برنامه ها و اقداماتشان در سال جاری به سرلشکر پاسدار رحیم صفوی ارائه دادند.

گفتنی است دستیار و مشاور عالی فرمانده معظم کل قوا در جریان سفر خود دیدار صمیمانه ای هم با دانش آموزان محروم استان سیستان و بلوچستان داشت.

وی در پایگاه مزبور در ارتباط با این بازدید نوشت: رنگ پریده گی چهره معصومانه آنها (دانش آموزان) ناشی از سوء هاضمه و البته نبود امکانات مطلوب رفاهی بود. قلبم به درد آمد. ما یک حکومت هستیم چرا نمی توانیم از این ثروت ملی از این پول نفت برای پیشرفت و توسعه همه جانبه این منطقه هزینه کنیم. دردی که در این اتاق کوچک حس کردم مرا یاد خاطره ای از یکی از ملاقات هایم با رهبر معظم انقلاب در دوران فرماندهی سپاه انداخت.

یک زمان که محضر حضرت آقا شرفیاب شده بودم چهره ایشان گرفته بود؛ عرض کردم آقا اگر الان خسته هستید بنده بروم و زمان دیگری خدمت برسم. حضرت آقا که از دوران دفاع مقدس تا کنون بنده را به اسم کوچک صدا می زنند، فرمودند آقارحیم چند شب است که خواب به چشمانم نمی رود؛ چرا در گوشه و کنار کشور ما با این ثروت و درآمد ملی که داریم افرادی هستند که سر بی شام بر بالین می گذارند و این مسئله مرا ناراحت می کند. ما مسئول هستیم عدالت اجتماعی را برای عموم مردم پیاده کنیم.

وی ادامه داد، متأسفانه این استان یک عقب ماندگی تاریخی دارد و از نظر بنده نمی توان به صورت عادی و با تکیه به بودجه های فعلی و با قطره چکانی سرمایه، این منطقه را به پیشرفت و آبادانی رساند. بلکه باید با یک کار و سرمایه گذاری عظیم به غیر از بودجه های جاری که به این استان هر سال تخصیص داده می شود با محرومیت، فقر و نابرابری در این استان به مقابله برخاست. واقعا جای یک طرح بزرگ راهبردی 10 یا 20 ساله برای این استان خالی است. یک برنامه راهبردی همه جانبه گرا با تخصیص یک بودجه مستقل شاید یکی از راهکارهای رفع مشکلات این استان باشد و متولی آن هم دولت است.

از نظر بنده این استان یک استان زرخیز با ظرفیت های گسترده و منحصربفرد است. این استان یک ساحل اقیانوسی بسیار زیبایی دارد. ظرفیت بندر این استان دارد به 6 میلیون تن می رسد. در این استان حدود یک میلیارد و 400 میلیون متر مکعب روان آب داریم. این باران های سیل آسایی که در این استان می بارد باید با احداث سد کنترل شود . از سوی دیگر باید از آب شیرین کن ها هم استفاده شود اما اول باید آب های سطحی را کنترل کنیم .

این استان معادن فلز و سنگ های قیمتی فراوانی دارد. اخیرا سازمان زمین شناسی معادن زیادی در این استان شناسایی کرده است. در این استان معادت طلا، مس زیادی وجود دارد، حتی اخیرا در این استان فلز آنتیموان کشف شده است.

آنتیموان یک فلز بسیار گران بها و کمیاب است. در کل دنیا فقط چین، قزاقستان و استان سیستان و بلوچستان ما این فلز را در دل خود دارند. این قله تفتان که از این استان پهناور آسمان را درنوردیده سنگ های آذرین دارد که مصارف زیادی دارد. حتی در بحث گردشگری نیز می توان این استان را به یکی از قطب های گردشگری کشور تبدیل کرد.

در مسیر چابهار تا خلیج گواتر سمت چپ کوههای مریخی یکی از جاذبه های منحصربفرد توریستی استان است. در خلیج گواتر جنگل های حرا طبیعت دلنوازی را پدید آورده که ما نمونه آن در جزیره قشم مقصد بسیاری از گردشگران است. از چابهار که به سمت کنارک می رویم تپه های گل فشان از بی نظیرترین پدیده های این استان است .اگر مردم ایران بدانند این استان امنیت دارند در تعطیلات نوروز یک میلیون نفر راه می افتند سمت چابهار یا کنارک؛ در تعطیلات نوروز بالای یک میلیون نفر گردشگر به بندر عباس سفر می کند. سواحل این استان جذابیت های گردشگری بالایی دارد. باید امنیت این استان در مقیاس ملی و با استفاده از ظرفیت های رسانه ای کشور تبلیغ شود. متأسفانه نزد در تهران نزد عموم مردم زمانی که اسم سیستان و بلوچستان می آید مردم احساس ناامنی می کنند. امنیت اول امنیت ذهنی است.

کد خبر 284176

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha