یکشنبه ۲۱ دی ۱۳۹۳ - ۰۹:۳۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: رئیس سازمان بهزیستی از توسعه طرح حمایتی کودک و خانواده ویژه کودکان خیابانی خبر داد و گفت: این طرح بزودی در ۱۸ استان دیگر کشور اجرایی خواهد شد.

کودک

به گزارش مهر، دکتر همایون هاشمی در اين باره افزود: براساس آمارهای جمع آوری شده در حال حاضر ۶۸ درصد کودکان خیابانی در کشور با یکی از والدین خود زندگی می کنند به همین دلیل این کودکان در معرض انواع آسیبها قرار دارند بنابراین طرح آموزشی و حمایتی کودک و خانواده در راستای کاهش آسیبهای این کودکان اجرایی می شود.

وی با اشاره به اینکه این طرح مداخله محور آموزشی - حمایتی تا کنون در ۵ استان اجرایی شده است ، گفت:در طرح کودک و خانواده ، تشکلهای غیر دولتی با سازمان همکاری خوبی انجام دادند بطوری که به کمک این مراکز ۵ هزار کودک خیابانی ساماندهی شدند.

رئیس سازمان بهزیستی تاکید کرد: براساس برنامه ریزی های انجام شده قصد داریم این طرح را در ۱۸ استان دیگر کشور اجرایی کنیم و برای این کار نیز اعتبارات مناسبی در نظر گرفته شده است که در برخی استانها اجرا آغاز شده و در استانهای دیگر به زودی آغاز می شود.

به گفته وی، در راستای اجرای طرح کودک و خانواده ، زمینه آموزش و توانمندسازی کودک و همچنین خانواده وی از سوی کارشناسان بهزیستی انجام می گیرد بطوری که با اشتغال والدین و یا والد دیگر کودک برای امرار معاش به خیابان نرود.

هاشمی گفت: پس از جمع آوری کودکان خیابانی به مراکز بهزیستی انتقال داده می شوند و در این مراکز ابتدا مورد آزمایشات مختلف قرار گرفته و سپس به مراکز مختلف نگهداری فرستاده می شوند.

وی در موردشیوع اعتیاد در کودکان خیابانی اظهار داشت: طبق گزارشات به دست آمده حدود ۷ درصد کودکان سازماندهی شده سابقه مصرف مواد مخدر را داشته اند که پس از مشخص شدن اعتیاد کودکان زمینه ترک آنان فراهم می شود.

کد خبر 283767

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha