همشهری آنلاین: دبیرکل حزب الله لبنان در سالروز میلاد حضرت رسول اکرم(ص) در بیروت گفت: مقابله با مسئله تکفیری‌ها دفاع از سرزمین، ملت و یا دولت نیست بلکه دفاع از اسلام است.

سید حسن نصرالله: نبرد با تکفیری‌ها دفاع از اسلام است

به گزارش خبرگزاری فارس به نقل از المنار، سخنرانی سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان در سالروز میلاد حضرت رسول اکرم-صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم- در مراسم دبیرستان «المهدی-الحدث» از طریق ویدئو کنفرانس برگزار شد.

وی در ابتدای این سخنرانی با تبریک میلاد رسول اکرم و میلاد پیامبر اسلام با عید میلاد حضرت مسیح(ع) این دو عید را تبریک گفت.

نصرالله با اشاره به اینکه نیروهای مقاومت در ارتفاع 2 هزار متری و در شرایط سخت در حال دفاع از مرزهای کشور در مقابل تجاوز رژیم صهیونیستی و تروریست‌های تکفیری هستند، اظهار داشت که این نیروها پیروان واقعی رسول الله و حامیان واقعی مردم لبنان هستند.

وی در ادامه سخنرانی خود با اشاره به درگذشت عمر کرامی نخست وزیر اسبق لبنان که همواره حامی مقاومت در فلسطین و لبنان بوده، از خدا خواست تا به خانواده این مرد بزرگ صبر اعطا کند.

  • تروریست‌ها اکنون به کشورهایی رسیده‌اند که حامی آنها بودند

سید حسن نصرالله در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به اینکه گروه‌های تکفیری که خودشان را به اسلام و رسول مکرم اسلام مرتبط می‌دانند به دلیل اقدامات وحشیانه خود در حال توهین به رسول خدا، کتابش و امت اسلامی هستند، تصریح کرد که خطر و تهدید این تکفیری‌ها برای اسلام بیش از آنهایی است که با نوشتن کتاب، ساختن فیلم و کشیدن نقاشی به دنبال توهین به پیامبر اسلام هستند.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه هدف قرار دادن انسان‌ها اقدامی شرم آور است تاکید کرد که تروریست‌ها اکنون به کشورهایی رسیده‌اند که حامی آنها بودند و این امری قابل پیش بینی بود.

وی با اشاره به اینکه کسانی که سر مردم را قطع می کنند نمی توانند خود را مدافع حضرت محمد(ص) بدانند، اظهار داشت که میزان اهانت‌هایی که از جانب تکفیری‌ها علیه اسلام شده در تاریخ اسلام بی سابقه بوده اسن و این مسئولیتی برای همه مسلمانان است.

سید حسن نصرالله در ادامه این سخنرانی با اشاره به انیکه در هفته وحدت مسلمانان باید در کنار یکدیگر مقابل اقدامات تکفیری‌ها باشند، اظهار داشت که تکفیری‌ها تهدیدی واقعی برای اسلام به عنوان دین و پیامبر اسلام هستند.

وی با بیان اینکه مقابله با مسئله تکفیری‌ها دفاع از سرزمین، ملت و یا دولت نیست بلکه دفاع از اسلام است گفت: امروز به صراحت می گویم که گروه‌های تکفیری کشورهای منطقه و آبروی آنان را در آینده تهدید خواهند کرد و روشن است که خطر تروریست‌ها فراتر از خطری سیاسی است و تهدیدی برای جایگاه، کرامت اسلام، پیامبر اکرم(ص) و قرآن به شمار می آیند؛ از همین رو هنگامی که موضوع دفاع از اسلام مطرح است بسیاری از شروط لازم برای مقابله دیگر مطرح نیست زیرا روند امور به همان جایی رسیده است که امام حسین(ع) در کربلا با یاران اندک برای دفاع از اسلام به پا خاست.

  • مذاکرات حزب الله و السمتقبل با جدیت دنبال می‌شود

دبیرکل حزب الله در ادامه به مباحث داخلی لبنان پرداخت و با اشاره به برگزاری مذاکرات میان حزب الله المستقبل با حضور نبیه بری رئیس پارلمان لبنان گفت: گفت‌وگوها میان المستقبل و حزب الله با جدیت مطلوبی از جانب دو طرف دنبال شده و این گفت‌وگوها به سود کل لبنان است.

وی با اشاره به اینکه برخی به دنبال ایجاد تردید درباره گفت‌وگوها میان حزب الله و المستقبل بودند و اکنون هم برخی به دنبال ایجاد تردید درباره نتایج این گفت‌وگوها هستند، تصریح کرد که افرادی هستند که تفاهم سیاسی میان احزاب سیاسی لبنانی به سودشان نیست.

وی با بیان اینکه مذاکرات میان دو طرف در مسیر درستی قرار دارد و پس از این مذاکرات کشور آرام بوده افزود: امکان بالایی برای به نتیجه رسیدن مذاکرات میان حزب الله و المستقبل وجود دارد و هرگونه گفت‌وگو بین جریانات سیاسی مختلف لبنانی مطلوب است.

دبیرکل حزب الله لبنان در ادامه با بیان اینکه دو جلسه برگزار شده از گفت‌وگوها در فضای بسیار مثبتی بوده اظهار داشت که به دنبال گفت‌وگوهای واقع بینانه هستیم و تاکید می کنیم که نباید سقف توقعات خود را بالا ببریم چرا که رسیدن به توافقی فراگیر امری دشوار است.حزب الله به دنبال توافق درباره مسائلی است که می توان درباره آن توافق کرد و تعیین چارچوب برای دیگر موارد اختلاف است.

وی در بخش دیگری از سخنرانی خود با اشاره به اینکه برخی فضای موجود و گفت‌وگوها میان مسلمانان و مسیحیان لبنانی را تحمل نمی کنند، تاکید کرد که برخی به دنبال جنگ اسلام و مسیحیت در لبنان هستند و تکفیری‌های نادان هم به آنها کمک می‌کنند.

  • رئیس جمهور لبنان نباید با توافقات منطقه‌ای و بین المللی انتخاب شود

وی در ادامه با اشاره به استقبال حزب‌الله از گفت‌وگو بین المستقبل و جریان آزاد ملی لبنان و تاثیر مثبت آن بر کل کشور تاکید کرد که گفت‌وگو حزب الله با المستقبل نباید به عنوان جایگزین گفت‌وگوهای ملی یا جایگزین گفت‌وگوی میان گروه‌های سیاسی باشد.

سید حسن نصرالله در ادامه با اشاره به اینکه رئیس جمهور لبنان باید توسط خود لبنانی‌ها انتخاب شود و نه توافقت منطقه ای و بین المللی، اظهار داشت: در حالی که دولت‌های منطقه و جهان مشغول هستند، تلاش برای مذاکرات میان گروه‌های مسیحی برای رسیدن به نتیجه‌ای در زمینه انتخاب رئیس جمهور مفید خواهد بود.

دبیرکل حزب الله در ادامه این سخنرانی اشاره‌ای به پرونده نظامیان ربوده شده توسط تروریست‌ها داشت و گفت: برخی رسانه‌ها لبنانی در جنگ روانی تروریست‌ها علیه حزب الله همراه آنان شده‌اند و در واقع منافع حزب الله در امنیت روانی مردم است.

وی با اشاره به ناتوانی تروریست‌ها در کنترل بر مناطق مرزی لبنان تاکید کرد که به تمام مردم لبنان می‌گوئیم که لبنانی‌ها در مقابله با تروریست‌ها ناتوان نیستند و سرما، شهادت و مجروحیت نمی تواند عزم نیروهای مقاومت را خدشه دار کند.

سید حسن نصرالله در ادامه از رسانه‌ها خواست تا در ماجرای تروریسم در عملیات ایجاد رعب توسط تکفیری‌ها مشارکت نکنند و اظهار داشت که عملیات تروریستی در هر کشوری ممکن است روی دهد.

وی با اشاره به اینکه لبنان همانطور که صهیونیست‌ها را شکست داد تروریست‌ها را نیز شکست می‌دهد، اظهار داشت که هرکسی را که به لبنان دست درازی کند شکست خواهیم داد.

  • دستگیری شیخ علی سلمان اقدامی خطرناک است

وی در ادامه به اشاره به اینکه مردم بحرین درحال مطالبه حقوق خود هستند و گفت: ادامه دستگیری شیخ علی سلمان امری خطرناک است.

دبیرکل حزب الله با بیان اینکه رژیم بحرین به بن بست رسیده و محاسباتشان اشتباه است، افزود: مردم بحرین از همان ابتدا مسیر مسالمت آمیز را برای رسیدن به مطالبات خود انتخاب کردند که همین مسئله باعث تمایز حرکت بحرین شده است.

وی گفت: به مردم بحرین تیراندازی می‌شود ولی آنها تیراندازی نمی‌کنند، در خیابان‌ها کشته می‌شوند ولی نمی‌کشند و حتی با چاقو هم حمله نمی کنند؛ مردم بحرین بر حرکت مسالمت آمیز خود تاکید دارد و این مسئله حکومت منامه را به چالش انداخته است.

سید حسن نصرالله با انتقاد شدید از رویکرد رژیم آل خلیفه در قتل مردم بحرین، رویکرد رژیم منامه را بر خلاف کرامت انسانی دانست.

وی با بیان اینکه رهبران انقلاب بحرین از جمله آیت الله عیسی قاسم و شیخ علی سلمان بر گفت‌وگو تاکید دارند تصریح کرد که رژیم بحرین به دنبال گفت‌وگوهای نمایشی است و از گفت‌وگوی حقیقی حرف نمی‌زند.

  • رژیم بحرین روزی متوجه اقدامات احمقانه‌اش می‌شود

دبیرکل حزب الله در ادامه با اشاره به اینکه جنبش مردم بحرین طی 4 سال برخلاف دیگر جنبش‌های خیابانی به خشونت کشیده نشد، تصریح کرد که این حرکت مسالمت آمیز ناشی از اراده علما و رهبران بحرینی بوده است.

وی با اشاره به سکوت سکوت جهانی در مقابل سرکوب مردم در بحرین توسط رژیم ال خلیفه تاکید کرد که دولت منامه برنامه‌هایی همچون رژیم اسرائیل درپیش گرفته است. افرادی از نقاط مختلف به بحرین آورده می‌شوند و به آنها تابعیت داده می‌شود ولی در مقابل مردم بحرین از حقوقشان محرومند و با هرگونه موضع‌گیری به زندان می‌افتند و سلب تابعیت می‌شوند.

سید حسن نصرالله در ادامه با اشاره به اینکه رژیم بحرین به دنبال به خشونت کشاندن اعتراضات برای سرکوب شدیدتر هستند، گفت: تمام کسانی که بر حرکت مسالمت آمیز در بحرین تاکید دارند توسط رژیم به زندان انداخته شده‌اند.

وی با احمقانه توصیف کردن اقدامات رژیم بحرین در مقابل مردم تصریح کرد که دولت منامه نمی‌تواند با دستگیر کردن یک یا دو نفر انقلاب بحرین را متوقف کند، آنها باید اکثریت مردم را دستگیر کنند تا بتوانند اعتراضات مردمی را متوقف کنند.

سید حسن نصرالله در پایان با تاکید بر حمایت حزب الله از حرکت مسالمت آمیز مردم بحرین تصریح کرد که همه باید شرح مظلومیت مردم بحرین را بیان کنند.

کد خبر 283584

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha