همشهری آنلاین: گروه تروریستی داعش اقدام اخیر دو فرد مسلح در پاریس در حمله به دفتر یک نشریه طنز را ستود و عاملان این حمله را "قهرمان" خواند.

داعش عاملان حمله به نشریه فرانسوی را قهرمان خواند

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه الجزیره، داعش در بیانیه‌ای رادیویی که از شبکه البیان وابسته به داعش منتشر شد، این دو فرد را که گفته می‌شود اصلیت الجزایری دارند دو "قهرمان مجاهد" خوانده و اقدام آنها را در راستای دفاع از مقدسات تلقی کرده است.

این شبکه رادیویی داعش در ادامه بیانیه خود آورده است، نشریه فرانسوی از سال 2003 به طور متناوب به توهین علیه اسلام پرداخته و این دو قهرمان با حمله به دفتر این نشریه، کاریکاتوریست‌های موهن آن را به جزای اعمالشان رساندند.

در حمله روز چهارشنبه دو فرد مسلح به دفتر یک نشریه طنز در فرانسه 12 تن کشته شدند و عاملان این حمله هنوز متواری هستند.

مسلمانان در مناطق مختلف جهان از جمله کشورهای اروپایی، آمریکایی و کشورهای عربی این حمله را محکوم کردند و آن را دور از تعالیم دین اسلام خواندند

ادامه عملیات جستجو برای یافتن مظنونان حمله پاریس

عملیات جستجو برای یافتن مظنونان حمله به مجله طنز «شارلی ابدو» به شمال شرق پاریس کشیده شده و پلیس از گروگان‌گیری در این منطقه و کشته و زخمی شدن احتمالی چند تن خبر داده است.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، وزیر کشور فرانسه روز(جمعه اعلام کرد، نیروهای ویژه برای تعقیب و دستگیری دو مظنون حملات روز چهارشنبه به شهر «دمارتن» در شمال شرق پاریس اعزام شده‌اند. منابع آگاه از کشته شدن یک تن و زخمی شدن چند تن دیگر در جریان گروگان‌گیری توسط مظنونان حمله به شارلی ابدو در این منطقه خبر داده‌اند اما این خبر تایید نشده است.

بنا بر اعلام پلیس فرانسه، در این شهر یک عملیات گروگان‌گیری انجام شده و گمان می‌رود که عاملان حمله به مجله شارلی ابدو مسوول این گروگان‌گیری باشند. همچنین طبق گفته یک مقام‌ امنیتی، یک تن گروگان گرفته شده است که به احتمال زیاد زن است. پیش از این، بالگردهای پلیس فرانسه یک خودرو در همین منطقه را تحت تعقیب قرار دادند و عملیات گسترده برای دستگیری دو مظنون فراری ادامه دارد.

منابع محلی در شهر دمارتن صبح امروز از شنیده شدن صدای گلوله خبر دادند. گفته می‌شود که گروگان‌گیری در منطقه صنعتی شهر انجام شده است.

در همین حال فرانسوا اولاند، رئیس‌جمهوری فرانسه پس از نشست اضطراری امروز مسوولان این کشور بار دیگر بر ضرورت وحدت فرانسوی‌ها و رویارویی با تروریسم تاکید کرد. وی ضمن حمایت از اقدامات پاریس در عراق و مالی در "رویارویی با تروریسم" گفت: ما جبهه‌های جنگ را به مناطق تروریست‌ها بردیم، تا آنها امروز به فرانسه نرسند!

اولاند ادامه داد: ما به روند خود در رویارویی با تروریست‌ها ادامه می‌دهیم و همکاری اطلاعاتی خوبی با هم‌پیمانانمان در این زمینه داریم. اولویت ما در شرایط کنونی حفظ امنیت شهروندانمان است و به تمامی نیروهای حاضر در عملیات ضد تروریسم فرانسه دستورات لازم داده شده است.

در همین حال روزنامه دیلی تلگراف از افزایش تدابیر امنیتی در شمال فرانسه افزایش یافته و شهردار دمارتن می‌گوید که خبرنگاران اجازه حضور در نزدیکی مجتمع صنعتی این منطقه را که گروگانگیری در آنجا انجام شده، ندارند. از سوی دیگر گفته می‌شود که تمام مدارس این منطقه تحت حفاظت شدید قرار دارند و قرار است که تدابیر لازم برای خارج کردن امن دانش‌آموزان از مدارس فراهم شود

کد خبر 283544

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha