گروه اجتماعی: دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره طرح نجات گفت: این طرح اهداف متنوع و شتاب خوبی دارد که در نهایت منجر به نجات معتادان، خانواده معتادان و جامعه می‌شود.

سردار اسماعیل احمدی‌مقدم، در برنامه زنده 45 دقیقه شبکه خبر، با نقد رویکرد گذشته  در برخورد با  معتادان که آنها را فقط به چشم مجرم نگاه می کرد گفت: در طرح نجات با رویکردی تازه به معتادان نگاه می‌شود و آنها نه مجرم صرف و نه بیمار صرف هستند بلکه مجرم مشروط به حساب می‌آیند، به این معنی که اگر به دنبال درمان نروند مجرم خواهند بود.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر تصریح کرد: در این طرح معتاد فردی مریض و قربانی معضلات اجتماعی است و هدف طرح، نجات معتاد و خانواده او و اجتماع است. 

احمدی مقدم درباره تخمین شمار معتادان کشور، با بیان این که معتادان را نمی‌شود سرشماری کرد، افزود: بنا بر نظر جمع‌بندی شده در ستاد چیزی حدود 300 تا 400هزار هروئینی در کشور وجود دارد که حدود 250 هزار نفر آنها تزریقی هستند.  وی شمار معتادان دائمی تریاک را در کشور حدود 700 هزار نفر ذکر کرد و گفت: آمار معتادان تفننی به تریاک حدود 5/1 تا 2 میلیون نفر است.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر گفت: کمیته‌ای در این ستاد از کارشناسان تشکیل شده است که در آینده مرجع آمار تخمینی و پذیرفتنی معتادان خواهد بود.

سردار احمدی‌مقدم تنها راه نجات معتادان را درمان اجتماع‌مدار دانست و تصریح کرد: راهکار ستاد در مبارزه با موادمخدر ابتدا پیشگیری، درمان و مجازات در کنار مبارزه با عرضه مواد مخدر است.

دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ریاست جمهوری همچنین عملکرد سازمان‌های مردم نهاد (ان‌.جی‌.او‌) را در درمان و نجات معتادان بسیار موفق و مثبت دانست و افزود: این سازمان‌ها چون موجب تقویت اراده معتادان می‌شوند موفق هستند.

وی میزان مصرف داخلی مواد مخدر را حدود 700 تن ذکر کرد.

کد خبر 28341

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آسیب اجتماعی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز