چهارشنبه ۱۷ دی ۱۳۹۳ - ۰۶:۳۷
۰ نفر

همچنان یک‌سوم مدارس مناطق سردسیر و محروم کشور با بخاری‌های‌ ناایمن نفتی و گازی گرم می‌شوند و اگر اعتبار مصوب ۳۰۰میلیارد تومانی مجلس امسال تخصیص یابد سازمان نوسازی می‌تواند ۴۷هزار کلاس درس را به سامانه حرارت مرکزی مجهز کند.


معاون عمراني وزير آموزش و پرورش با اعلام اين مطلب گفت: استانداردسازي سيستم گرمايشي در مدارس كشور از سال گذشته آغاز شده كه در همان سال با تخصيص 146ميليون تومان بودجه، 29هزار كلاس درس مجهز به سيستم حرارت مركزي شد.

مرتضي رئيسي با بيان اينكه امسال 300ميليارد تومان بودجه تصويب‌شده كه درصورت پرداخت، 47هزار كلاس درس در سراسر كشور به سيستم حرارت مركزي مجهز خواهد شد، افزود: قانون تخريب، بازسازي و مقاوم‌سازي‌ مدارس كه در سال 85تصويب شد، بزرگ‌ترين اقدام عمراني در طول عمر آموزش و پرورش است و در قالب اين مصوبه، حجم اعتبارات عمراني آموزش و پرورش در سال‌جاري به 3برابر رسيده است. در حال حاضر 150هزار كلاس درس در كشور با سامانه گرمايشي غيرايمن گرم مي‌شوند كه براساس اعلام مسئولان سازمان نوسازي كشور استانداردسازي اين بخاري‌ها، نيازمند اعتباري بالغ بر 1000ميليارد تومان است و درصورت تأمين اعتبار تا 3 سال آينده همه بخاري‌هاي غيرايمن از مدارس جمع‌آوري مي‌شود. طي چند سال اخير حدود 50هزار بخاري تابشي براي مدارس شهري و روستايي تهيه و نصب شده است.

کد خبر 283390

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha