مجموع نظرات: ۰
سه‌شنبه ۱۶ دی ۱۳۹۳ - ۱۳:۱۶
۰ نفر

همشهری آنلاین: این خودرو حاصل همکاری مشترک تیم طراحی آستون مارتین به سرپرستی مارک رِیچمن و کمپانی EON، مسوول ساخت فیلم‌های جیمز باند است.

جیمزباند بعد از فیلم «ذره‌ای آرامش» (Quantum of Solace) که سوار بر یک آستون مارتین DBS V12 دیده شد، فیلم بعدی‌اش را در یک بازگشت به گذشته با ماشین کلاسیک خودروساز انگلیسی یعنی آستون مارتین DB5 به پایان برد.

اما حالا برای فیلم جدید باند با نام Spectre یا شبح، آستون مارتین دست به طراحی یک خودروی اختصاصی برای این شخصیت مجموعه داستان‌های جاسوسی انگلیسی زده که آستون مارتین DB10 نام دارد.

آستون مارتین DB10 توسط تیم طراحی این شرکت و با نظرات کارگردان فیلم، طراحی شده است. آستون مارتین هنوز جزئیات جدیدی از این ماشین اعلام نکرده، اما آنچه مشخص است ظاهر آن تفاوت‌های زیادی با DBS v12 دارد.

این شرکت در محصول ویژه‌اش از الگوی طراحی شناخته شده خود در سال‌های اخیر که شامل کاپوت کشیده و جلوی پنجره‌ عریض است، استفاده کرده.

این خودرو حاصل همکاری مشترک تیم طراحی آستون مارتین به سرپرستی مارک رِیچمن و کمپانی EON، مسوول ساخت فیلم‌های جیمز باند است.

این خودرو از لحاظ ظاهری تا حدودی شبیه به آستون مارتین V8 وَنتیج است، اما بیشترین شباهت را به جگوار F تایپ دارد و به جز قسمت های جلویی به نظر می رسد طرح کلی آن از روی این ماشین برداشته شده است.

موضوعی که البته با توجه به سرمایه مورد نیاز برای طراحی از صفر یک ماشین منطقی به نظر می رسد. از این ماشین ۱۰ نسخه دیگر علاوه بر نسخه مخصوص فیلم طراحی خواهد شد.

احتمالا آستون مارتین از ویژگی‌های نسل بعدی خودرو‌هایش، در طراحی آستون مارتین DB10 استفاده کرده، اما این خودرو را به تولید انبوه نخواهد رساند. آن‌طور که گفته می‌شود، این ماشین احتمالا رقیبی برای مرسدس AMG GT و پورشه ۹۱۱ خواهد بود.

آستون مارتین سفارشی جیمز باند یک ماشین دو در است که در مراسم فیلم جدید توسط «سام مندس» کارگردان قسمت جدید، معرفی شد و مندس این ماشین را نخستین عضو بازیگران فیلم نامید.

اگر با مجموعه داستان‌های جیمز باند آشنا باشید می‌دانید که ماشین یکی از ابزار‌های کلیدی این شخصیت در فیلم‌هایش است و خودروی جیمز باند همیشه اهمیت خاصی دارد.

هرچند این مامور مخفی مشهور سینما بار‌ها از خودرو‌های دیگری هم استفاده کرده، اما شاید بسیاری آستون مارتین را ماشین اصلی او بدانند.

دلیل این مساله انگلیسی بودن او و استفاده جیمز باند از خودروی آستون مارتین DB5 در فیلم مشهور «گلدفينگر» است. این نخستین بار بود که جیمز باند سوار بر یک آستون مارتین دیده می‌شد و حالا در آستانه ۵۰سالگی این اتفاق، باند این بار سوار بر یک خودروی اختصاصی خواهد شد که توسط این خودروساز انگلیسی طراحی شده است.

منبع:همشهري‌دانستنيها

کد خبر 283305

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha