همشهری آنلاین: معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت محیط زیست دستور رسیدگی ویژه برای آلودگی رودخانه کرخه را داد.

به گزارش ایرنا، در پی شکستگی خط لوله انتقال گازوئیل در لرستان و ورود آن به رودخانه کرخه که منجر به آلودگی حدود 50 کیلومتر از مسیر این رودخانه شد، معصومه ابتکار دستور رسیدگی ویژه برای رفع آلودگی این رودخانه را صادر کرد.

ابتکار در دستور خود به سعید متصدی معاون محیط زیست انسانی سازمان حفاظت محیط زیست تاکید کرده است در این خصوص رسیدگی لازم تا حصول نتیجه برای پاکسازی و حفاظت از کرخه صورت گیرد.

بنابراین گزارش حوالی ساعت 7 عصر هفتم دی ماه بر اثر برخورد بلدوزر شرکت خطوط لوله به خط لوله گازوئیل در حوالی رودخانه کرخه و شکستگی آن حجم قابل توجه‌ای گازوئیل وارد این رودخانه شد که آلودگی آب و خاک و مرگ و میر ماهیان آن منطقه را به همراه داشت.

رود کرخه سومین رود بلند ایران پس از کارون و سفیدرود است. این رود که از کوه‌های زاگرس سرچشمه می‌گیرد پس از طی مسیری نزدیک به 755 کیلومتر در جهت جنوب غربی به تالاب هورالعظیم در مرز میان ایران و عراق می‌ریزد.

نام کرخه برگرفته از شهری در شوش خوزستان به نام کرخا یا کرخه است. رودخانه کرخه از شمال به سوی جنوب جریان دارد و پس از گذر از کنار آثار شوش باستان به سوی باختر تغییر مسیر می‌دهد. در چهل کیلومتری شمال اهواز مسیر آن دوباره تغییر کرده و وارد عراق می‌شود. بزرگ‌ترین سد ایران بر روی رود کرخه ساخته شده و سد کرخه نام دارد.

کد خبر 283177

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار محیط زیست

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha