یکشنبه ۱۴ دی ۱۳۹۳ - ۱۶:۵۹
۰ نفر

محمد پورزرندی: یکی از سیاست‌های بانک مرکزی و دولت این است که فعالیت و عملیات در بازار پولی به سمت بانکداری الکترونیک پیش برود و این فرایند جایگزین بانکداری سنتی و شعبه‌های فیزیکی شود.

پور زرندی

 اين فرايند در شبكه بانكي ايران آغاز شده است اما هنوز با آنچه انتظار مي‌رود، فاصله دارد.بانك مجازي بانكي مانند ساير بانك‌هاست اما مزيت آن نسبت به بانك سنتي اين است كه خدمات خود به مشتريانش را به جاي شعبه‌هاي فيزيكي در فضاي مجازي (مانند اينترنت) ارائه مي‌‌كند. امروزه براساس آمار منتشره از سوي صندوق بين‌المللي پول، بانكداري مجازي در كشورهاي اتريش، كره، سنگاپور، سوئد و سوئيس بيشترين كاربرد را داشته و در اين مناطق بيش از ۷۵درصد تمامي بانك‌ها خدمات اينترنتي ارائه مي‌دهند.

در حال حاضر بانك‌هايي هستند كه در هيچ‌كجاي دنيا شعبه ندارند اما تمام فعاليت‌ها و خدمات بانكداري را با حداقل هزينه و سريع‌ترين زمان ممكن ارائه مي‌دهند. دسترسي آسان و كم‌هزينه، دسترسي 24ساعته (در هر زمان و هر مكان)، سرعت و امنيت ازجمله مزيت‌هاي بانك‌هاست كه آينده صنعت بانكداري را دگرگون خواهد ساخت. البته اين نكته بايد مورد توجه قرار گيرد كه بانكداري الكترونيك نبايد به دستگاه‌هاي خودپرداز و موبايل بانك خلاصه شود. در اين راستا بانك‌شهر سعي كرده است تا در اين زمينه قدمي روبه‌ جلو بردارد.

بانكداري مجازي تحت‌عنوان شهرنت راه‌اندازي شده است. 18كيوسك شهرنت در 12شهر ايران طراحي شده كه در تهران 7كيوسك در نقاط پرتردد شهر افتتاح شده است. اين كيوسك‌ها به‌طور الكترونيك تمام نيازهاي بانكي مشتريان را پاسخ مي‌دهد. عمليات واريز پول به حساب، ارائه چك بانكي، دريافت كارت هديه با امكان تايپ متن دلخواه و ساير امور بانكي در اين كيوسك‌ها به‌طور الكترونيك قابل انجام است. در اين كيوسك‌ها راهنماهايي از طرف بانك حضور دارند تا سؤالات مردم را پاسخ بدهند. حتي درصورت همراه نداشتن كارت‌بانكي با نشان دادن كارت ملي به مدير شعبه مجازي از طريق ارتباط تصويري و احراز هويت با اثرانگشت، همه امور بانكي قابل انجام است.

  • مديرعامل بانك شهر
کد خبر 283109

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha