همشهری آنلاین: دبیر «همایش مجمع رزمندگان و پیشکسوتان لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع)» از برگزاری این همایش در آستانه سالروز انجام عملیات کربلای ۵ در باغ موزه دفاع مقدس خبر داد.

رزمندگان

به گزارش ایسنا‌، صبح امروز نشست خبری «همایش مجمع رزمندگان و پیشکسوتان لشکر 10 سیدالشهدا(ع)» در پادگان تیپ مخصوص حضرت زهرا(س) برگزار شد.

در این نشست اکبر باقری رئیس ستاد کنگره شهدای لشکر 10 سیدالشهدا(ع) در سخنانی با اشاره به تاریخچه شکل‌گیری این کنگره گفت: سال 1374 پس از تشکیل کنگره شهدای لشکر 17 علی بن ابی طالب‌، کنگره شهدای لشکر 10 سیدالشهدا نیز آغاز به کار کرد. اکنون 19 سال از تاسیس این کنگره می‌گذرد و ما توانسته‌ایم در خصوص جمع آوری آثار و اسناد شهدای این لشکر اقدامات خوبی انجام بدهیم. لشکر 10 سیدالشهدا(ع) پنج هزار شهید را در دوران دفاع مقدس و انقلاب تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است که در این بین توانسته‌ایم آثار دو هزار و 800 شهید را جمع آوری کنیم.

وی افزود: تا کنون 25عنوان کتاب در حوزه‌های مختلف سرگذشت پژوهشی و رمان در رابطه با شهدای لشکر 10 سیدالشهدا(ع) به چاپ رسیده است و حدود 22 کتاب دیگر نیز در حال چاپ است.

باقری یادآور شد: مجمع پیشکسوتان و رزمندگان لشکر 10 سیدالشهدا(ع) به صورت هیات امنایی اداره می‌شود و دارای 11 عضو با 9 کمیته است ریاست این مجمع را به سردار علی فضلی از فرماندهان این لشکر برعهده دارد. سال گذشته اولین همایش فرماندهان و پیشکسوتان لشکر 10 سیدالشهدا را در باغ موزه دفاع مقدس تهران با حضور 300 فرمانده گردان به بالا برگزار کردیم. از همین رو در نظر داریم همایش دوم را علاوه بر حضور فرماندهان با حضور جمع دیگری از جوانان و رزمندگان این لشکر برگزار کنیم

در بخش دیگر این نشست علی محمد اسدی «همایش مجمع رزمندگان و پیشکسوتان لشکر 10 سیدالشهدا(ع)» گفت: این همایش با حضور رزمندگان و فرماندهان لشکر 10 سید الشهدا(ع) روز سه شنبه شانزدهم دی ماه در سالن خلیج فارس باغ موزه دفاع مقدس راس ساعت 2برگزار خواهد شد.

در این همایش قرار است دکتر حسین اردستانی رئیس مرکز اسناد و تحقیقات دفاع مقدس سخنرانی خواهد کرد و به تبیین جایگاه نگارش تاریخ رزم لشکرها خواهد پرداخت.

وی درباره اهداف برگزاری این همایش توضیح داد: یکی از اهداف «همایش مجمع رزمندگان و پیشکسوتان لشکر 10 سیدالشهدا(ع)» تدوین تاریخ رزم رزمندگان لشکر 10 سیدالشهدا(ع) است علاوه بر این در راستای جمع آوری آثار و شهدا نیز در این همایش گفت و گو خواهیم کرد.

اسدی با بیان این مطلب که کانون فرزندان شهدا و ایثارگران لشکر 10 سیدالشهدا(ع) هم در این همایش اعلام موجودیت خواهد کرد یادآور شد: دکتر قدیانی مسئولیت این کانون را برعهده دارد. همچنین دیدار رزمندگان پیشکسوت با یکدیگر و تقویت هیات رزمندگان این لشکر هم از دیگر اهداف برگزار این مراسم به شمار می‌آید.

کد خبر 283100

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha