همشهری آنلاین: خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) روز جمعه به نقل از وزیر اطلاع رسانی این کشور، از موافقت دمشق با پیشنهاد روسیه برای برگزاری یک نشست مشورتی حل بحران سوریه در مسکو خبر داد.

 موافقت سوریه با پیشنهاد روسیه برای برگزاری نشست مشورتی در مسکو

به گزارش ايرنا، عمران الزعبی وزیر اطلاع رسانی سوریه گفت: دمشق با هدف حصول توافق درباره برگزاری گفت وگوهای سوری - سوری حل بحران بدون مداخله خارجی، با درخواست روسیه مبنی بر مشارکت در نشست مقدماتی و مشورتی مربوط به آن در مسکو موافق است.

وی در یک گفت وگوی تلویزیونی ضمن تاکید بر برگزاری هرچه سریعتر این نشست مقدماتی-مشورتی، گفت: از آنجایی که این درخواست روسیه با اصل راه حل سیاسی ملی مورد نظر دمشق هماهنگ است، می توان گفت که فقط با حل و فصل سیاسی این بحران می توان به نتایج سیاسی ملی و مورد رضایت مردم سوریه و نیز تحقق خواسته های آنان دست یافت.

الزعبی افزود: روسیه کاملا شفاف و صریح خواستار برگزاری نشستی مشورتی و مقدماتی برای اتخاذ اقدامات بعدی شد تا از این طریق بتوان با برگزاری یک مرحله مذاکرات بدون هیچ پیش شرطی به نتیجه مورد نظر مردم سوریه رسید.

وی از ادامه هماهنگی میان وزارتخانه های خارجه روسیه و سوریه در خصوص برگزاری این نشست مشورتی خبر داد و افزود: در این نشست هرگز درباره حاکمیت ملی و اراده و خواست ملت سوریه بحث نخواهد شد.

 

کد خبر 282828

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha