معاون توسعه منابع و پشتیبانی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، یکی از مشکلات شهرها را بالا بودن میزان پسماند بیان کرد و گفت: میزان پسماند در کشورمان ۵ برابر کشورهای توسعه‌یافته است.

زباله‌های خشک ارزش  اقتصادی بسیاری دارند و خیلی‌ها به جمع‌آوری آنها مشغولند

محمد امامي امين اين مطلب را در حاشيه آيين افتتاحيه پنجمين نمايشگاه شهر ايده‌آل به ميزباني جزيره كيش بيان كرد.وي افزود: برگزاري اين نمايشگاه فرصت خوبي براي دست‌اندركاران اين بخش است تا بتوانند طرح‌ها و ايده‌هاي مختلف را در شهرهايشان اجرا كنند.
وي با بيان اينكه شهر ايده‌آل يك قالب نيست كه بتوان طرح‌ها را در آن ريخت، افزود: بايد گام به گام شهر ايده‌آل را ايجاد كرد.
امامي يادآورشد: برخي طرح‌ها همچون بحث پرداخت الكترونيك بهاي بليت در اتوبوس و مترو ازجمله گام‌هاي برداشته شده در اين راستاست.

وي يكي از مشكلات حوزه شهرها را بحث پسماند دانست و گفت: حجم پسماند در كشورمان 5 برابر كشورهاي توسعه‌يافته است كه كاهش آن علاوه بر كمك به كاهش مشكلات زيست‌محيطي و شهري، در پايين آوردن هزينه‌ها تأثيرگذار است.معاون سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور همچنين درمورد ترافيك و هواي آلوده در شهرها نيز گفت: محدوديت‌هاي گسترده‌اي در حوزه حمل‌ونقل وجود دارد. ميزان مصرف سوخت خودروها با استانداردهاي يورو4همخواني ندارد.

وي تأكيد كرد كه براي ايجاد شهر و هواي سالم، ناوگان حمل‌و نقل بايد به سمت كاهش سوخت و استفاده از سوخت استاندارد حركت كند.وي محور موضوعي اين نمايشگاه را اقتصاد مقاومتي در مقوله شهرداري‌ها بيان كرد و گفت: توجه ويژه شهرداري‌ها به بحث گردشگري، موضوع مهم لايحه درآمد پايدار است كه در شرايط كنوني در دولت بررسي مي‌شود.

امامي نمايشگاه شهر ايده‌آل را فرصت مناسبي براي توجه به مباحث گردشگري و توسعه دانست و گفت: در شرايط فعلي منابع اعتباري محدود است و بازار مسكن نيز در ركود قرار دارد؛ شهرها نمي‌توانند منتظر تحريك بازار مسكن باشند بلكه بايد از ظرفيت و داشته‌هاي خود و همچنين تجارب شهرهاي ديگر در امر توسعه استفاده كنند.

پنجمين نمايشگاه شهر ايده‌آل دوشنبه‌شب با حضور مقام‌هايي از سازمان شهرداري‌ها و دهياري‌هاي كشور، شهرداران و اعضاي شوراي شهر سراسر كشور، فرمانداران، مديران حوزه خدمات شهري، فعالان بخش خصوصي، كميته‌ها و ستادهاي فعال در حوزه مديريت شهري و توسعه پايدار، شركت‌هاي مشاور و مجري در پروژه‌هاي شهري و فضاي سبز افتتاح شد.

کد خبر 282760

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha