همشهری آنلاین: مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران با بیان اینکه احداث پنج خط جدید اتوبوسرانی (زیر BRT) در دستور کار قرار دارد، گفت: اولین خط از این مجموع، خطی حد فاصل خیابان بهشتی و مطهری است .

به گزارش مهر، پیمان سنندجی با اشاره به این که اولین خط از این مجموع، خطی حد فاصل خیابان بهشتی و مطهری است که عملیات اجرایی آن آغاز و به زودی تکمیل و آماده بهره‌برداری خواهد شد گفت: این خطوط مورد تصویب شورای ترافیک قرار گرفته اس و چهار خط دیگر نیز در دست احداث قرار دارد تا بتوانیم شبکه اتوبوس‌های تندرو (BRT) را به شبکه‌ای منسجم تبدیل کرده و این خطوط، خطوط تندرو را به یکدیگر متصل می‌کند.

وی ادامه داد: خط اتوبوس جمهوری به کلاهدوز، هفت‌تیر به صادقیه، پایانه بیهقی به پایانه فیاض‌بخش و میدان راه‌آهن به شهرک والفجر نیز از دیگر خطوط مکمل BRT محسوب می‌شود که این خطوط مسیر ویژه‌ای خواهند داشت اما جداسازی مسیر آنها به وسیله گاردریل نبوده بلکه توسط دوربین‌های نظارتی تردد در لاین ویژه اتوبوس‌ها کنترل شده و این مسیر با علایم ترافیکی مشخص می‌شوند.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی شهر تهران تصریح کرد: همچنین ورود 200 دستگاه اتوبوس دوکابین (معادل 400 دستگاه اتوبوس تک کابین) در دستور کار قرار دارد که این اتوبوس‌ها طی ماه‌های آینده و تا پایان سال وارد شبکه خطوط خواهند شد.

 

کد خبر 282697

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha