گروه بورس: شورای راهبردی اقتصاد بر پذیرش و عرضه سهام شرکت‌های ایرانی در سایر بورس‌ها، تأکید کرد.

به گزارش اطلاع‌رسانی بورس، در این جلسه که در دفتر رئیس جمهوری برگزار شد، محمود احمدی نژاد، خواستار ارائه راهکارهای مناسب برای رونق و توسعه بورس شد.

علی صالح آبادی، سخنگوی سازمان بورس و اوراق بهادار در این باره توضیح داد: در پایان این جلسه چهار تصمیم مهم برای توسعه بازار سرمایه اتخاذ شد. آماده‌سازی و ورود شرکت‌های دولتی به بورس، حمایت خریداران سهام از طریق بانک‌ها، فرهنگ‌سازی و تقویت بورس به گونه‌ای که این بازار محور اصلی سرمایه‌گذاری‌ها قرار گیرد از مهم‌ترین تصمیمات این نشست بود.

رئیس سازمان بورس درباره پذیرش و ورود شرکت‌های جدید به بورس گفت: شرکت‌های قابل واگذاری باید به هنگام ورود در بورس سودده بوده و محصولات آنها رقابتی باشند. شرکت‌های مورد واگذاری باید همکاری مطلوبی را با سازمان بورس و اوراق بهادار به خصوص در بحث اطلاع‌رسانی داشته باشند تا سرمایه‌گذاران بتوانند در نهایت شفافیت اطلاعات تصمیم به سرمایه‌گذاری بگیرند.

صالح آبادی تاکید کرد: در این جلسه گفته شد، عرضه کافی سهام در بازار و افزایش 20 درصدی سهام شناور آزاد شرکت‌های قابل واگذاری، قیمت منطقی سهام در عرضه اولیه و آماده‌سازی شرکت‌ها پیش از واگذاری از دیگر شرایط پذیرش و ورود شرکت‌های جدید به بورس اوراق بهادار است.

وی افزود: در نشست شورای راهبردی، پذیرش شرکت‌های ایرانی در سایر بورس‌ها، ایجاد شرکت‌های تامین سرمایه و امکان انتشار ابزارهای مالی شرکت‌های ایرانی در بورس‌های خارجی، تسهیل سرمایه‌گذاری خارجی در بورس اوراق بهادار تهران، استفاده از ابزارهای مالی برای بخش مسکن از جمله ایجاد صندوق‌های سرمایه‌گذاری مسکن و استفاده از اوراق مشارکت و سایر ابرازهای مالی در بورس برای تامین مالی شرکت‌های پذیرفته شده به جای اتکای صرف به بانک‌ها مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

کد خبر 28261

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز