سه‌شنبه ۹ دی ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۳
۰ نفر

همشهری آنلاین: نخستین جشنواره موسیقی شهناز با حضور ۳۰ نوازنده در بخش تکنوازی و ۱۱ گروه در بخش گروه نوازی ۱۴ تا ۱۹ دی ماه در اصفهان برگزار خواهد شد.

جشنواره جلیل شهناز

 به گزارش سایت انجمن موسیقی ایران رامین کاویان دبیر نخستین جشنواره ملی موسیقی شهناز که به یاد و نام استاد جلیل شهناز برگزار می شود ،با اعلام این خبر گفت: ابتدا از 318 شرکت کننده ای که در پی فراخوان جشنواره تقاضای حضور در این جشنواره را داشتند تشکر و قدر دانی می کنم؛ در مرحله نخست 245 متقاضی در بخش تکنوازی، 52 گروه در بخش گروه نوازی، 16 اثر در بخش آهنگسازی و 5 مقاله علمی در بخش پژوهشی اعلام آمادگی کرده بودند که هیئت انتخابی متشکل از حمیدرضا حسن پور، میرزایی، حمید جم و فرزان شارقی که از تحصیلکردگان موسیقی اصفهان هستند به بررسی این آثار پرداختند.

وی در ادامه افزود: پس از بررسی های صورت گرفته در نهایت 30 نفر در بخش تک نوازی و 11 گروه به بخش نهایی جشنواره راه یافتند تا در زمان برگزاری جشنواره یعنی 14 تا 19 دی به اجرا بپردازند.

دبیر نخستین جشنواره ملی موسیقی شهناز همچنین درباره اعضای هیئت داوران عنوان کرد: داوران بخش گروه نوازی را فریدون شهبازیان، ساسان فاطمی و علی اصغر شاهزیدی تشکیل می دهند. همچنین در بخش تکنوازی هوشنگ ظریف، سیامک جهانگیری و رضایی نژاد، در بخش مقاله پیروز ارجمند و ساسان فاطمی و در بخش آهنگسازی نیز پیروز ارجمند و فریدون شهبازیان داوری ها را بر عهده دارند.

رامین کاویان گفت: چند کارگاه نیز در حین جشنواره برگزار می شود؛ کارگاه سبک شناسی با حضور علی قمصری و فریدون شهبازیان، کارگاه نی نوازی با حضور سیامک جهانگیری و منوچهر غریو، کارگاه مکتب آوازی اصفهان توسط علی اصغر شاهزیدی و حسن منصوری، و کارگاه سازهای ابداعی را در روزهای جشنواره برگزار خواهیم کرد.

شیروانی مسئول بخش پژوهشی جشنواره و مدیرعامل اندیشکده مشیر نیز درباره اجراهای جنبی جشنواره گفت:در بخش جنبی جشنواره موسیقی شهناز 4 گروه حضور خواهند داشت که طی آن گروه اردشیر کامکار به خوانندگی وحید تاج و حشمت رجب زاده، گروه داوود آزاد، گروه لوتوس به سرپرستی حسین بهروزی نیا و خوانندگی سینا سرلک و گروه ارکستر ملی اصفهان به خوانندگی مجتبی عسگری در سالن هزار نفری کوثر به اجرا خواهند پرداخت.

وی درباره بحث بودجه این جشنواره گفت: تمامی بودجه این جشنواره از سوی اندیشکده مشیر تامین شده است. هر سازمان و نهادی بودجه ای برای هزینه در مسائل اجتماعی دارد که ما نیز با در نظر گرفتن این موضوع بودجه بخش اجتماعی این اندیشکده را به برگزاری جشنواره ملی موسیقی شهناز اختصاص دادیم.

کد خبر 282489

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha