رئیس پلیس مبارزه با مواد‌مخدر با اعلام کاهش تقاضای مواد‌مخدر در کشورمان، از اُفت شدید قیمت مواد‌مخدر در افغانستان و ثبات قیمت این مواد در کشور خبر داد.


سردار علي مويدي با اشاره به افزايش كشت مواد‌مخدر در افغانستان گفت:‌ متأسفانه قيمت مواد‌مخدر در افغانستان به‌شدت كاهش داشته و اين موضوع به‌دنبال افزايش توليد مواد‌مخدر در اين كشور است، از اين‌رو‌ با كاهش قيمت مواد‌مخدر در كشور افغانستان، شاهد ثابت ماندن قيمت مواد‌مخدر در كشورمان هستيم.

وي با اشاره به عملكرد پليس مبارزه با مواد‌مخدر در يك‌سال اخير گفت:خوشبختانه در 8ماه نخست سال‌جاري نسبت به‌مدت مشابه سال قبل، ما شاهد افزايش 41درصدي عمليات‌هاي پليس مبارزه با مواد‌مخدر هستيم، اين در حالي است كه در همين مدت 16درصد درگيري‌ها و 17درصد در وارد آوردن تلفات به قاچاقچيان افزايش داشته‌ايم و متأسفانه تعداد شهداي ما نيز نسبت به‌مدت مشابه سال قبل، از 6شهيد به 7شهيد رسيده است.

رئيس پليس مبارزه با مواد‌مخدر ناجا با اعلام رشد 32درصدي افراد دستگير شده افزود: اين تعداد، از 155هزار نفر در سال گذشته، به 205هزار نفر در سال‌جاري رسيده و در موضوع جمع‌آوري معتادين نيز شاهد رشدي 78درصدي بوده‌ايم و تعداد معتادان جمع‌آوري شده از 26هزار نفر به 46هزار نفر رسيده است. ميزان دستگيري قاچاقيان مواد‌مخدر در 8ماه نخست امسال هم نسبت به‌مدت مشابه سال قبل بيشتر شده است. در اين مدت نزديك به 160هزار خرده‌فروش و قاچاقچي مواد‌مخدر دستگير شدند و اين در حالي است كه تعداد توزيع‌كنندگان دستگير شده در سال گذشته، 128هزار نفر بوده است. همچنين تعداد پرونده‌هاي تشكيل‌شده درخصوص مواد‌مخدر از 140هزار به 177هزار رسيد.

سردار مويدي همچنين با اعلام اينكه در سال‌جاري دستگيري بسياري از قاچاقچيان بزرگ و بين‌المللي همچون تمساح خليج، نارويي (سلطان شرق كشور)، شهسواري، خيرخواه‌ها و... اتفاق افتاده، گفت: هر كدام از اين قاچاقچي‌ها توانايي وارد كردن بيش از صدها تن مواد‌مخدر به كشور را داشتند كه خوشبختانه با تلاش چند ساله اطلاعاتي، شناسايي و دستگير شدند. در سفري كه طي يكي 2ماه اخير به كشور قطر داشتم، مقامات اين كشور عنوان كردند كه ديگر نگران ورود مواد‌مخدر به اين كشور از سوي كشور ايران نيستند و امروز تهديدهاي موجود در موضوع مواد‌مخدر از سوي عربستان متوجه اين كشور است چراكه به‌عنوان مثال قيمت حشيش در عربستان درحالي در حدود 3هزار دلار است كه اين رقم در كشور قطر، قيمتي در حدود 10هزار دلار دارد.

کد خبر 282257

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha