همشهری آنلاین: سخنگوی نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران (نهاجا) برنامه‌های پنج گانه این نیرو را در روز نخست رزمایش محمد رسول الله (ص) اعلام کرد.

امیر چیت فروش

به گزارش ایرنا «امیر حسین چیت فروش» صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران حاضر در منطقه رزمایش اظهار داشت: امروز بخشی از هواپیماهای ما در قالب نیروی دشمن به پرواز درآمده و وارد منطقه می شوند.

وی افزود: در پاسخ به این حملات بخشی دیگری از نیروهای خودی پرواز کرده و عملیات تعقیب و گریز هوایی را به اجرا می گذارند.

سخنگوی نیروی هوایی جمهوری اسلامی ایران عنوان کرد: در بخش سوم نیروی هوایی ارتش هواپیماهای' پی. تی.اف ' از تنگه هرمز تا دریای عمان پرواز کرده و به شناسایی شناورهای سطحی و زیر سطحی می پردازند تا به یگان های نیروی دریایی اطلاعات لازم را ارسال کنند.

وی ادامه داد: هواپیماهای ترابری سی یکصد 30 نیروی هوای ارتش در بخش چهارم برنامه های این نیرو به پرواز در می آیند و عملیات چترریزی را برای حمایت از نیروی زمینی به اجرا خواهند گذاشت.

امیر چیت فروش عنوان کرد: بخش پنجم از هواپیماهای ما در حال آماده باش هستند تا به پشتیبانی نیروها بپردازند .

رزمایش ارتش جمهوری اسلامی ایران تحت عنوان رزمایش محمد رسول الله (ص) صبح امروز با اعلام ' رمز یا رسول الله ' (ص) آغاز شد. این رزمایش منطقه ای به وسعت 2 میلیون و 200 هزار کیلومتر مربع از شرق تنگه هرمز تا پایین خلیج عدن در حال برگزاری است.

در اولین مرحله این رزمایش یگان های نیروی زمینی در قالب طرح های چابک سازی، سرعت عمل خود را در جایجایی، آماده سازی ایجاد استحکامات مهندسی و استقرار پایگاه های فرماندهی در نقاط مختلف استان سیستان و بلوچستان و هرمزگان ارزیابی می کنند.

پرواز اطلاعاتی پهپاد های نیروی زمینی و صنایع دفاعی اجرای شورهای متعدد ستادی برای هدایت یگان ها در وضعیت های غیرمترقبه شبیه سازی بازی جنگ استفاده از سامانه های هوشمند و فن آوری های نوین ارتباطی و جنگ الکترونیک و اجرای پرش های چتربازی بخشی از اولین مرحله مرحله رزمایش است که با بکارگیری 27 رسته تخصصی نیروی زمینی اجرا می شود.

همزمان با مرحله زمینی رزمایش انواع واحدهای شناور نیروی دریایی و یگان های پروازی این نیرو به مناطق تعیین شده عزیمت کرده و سامانه ای پدافندی با بردهای مختلف در منطقه مستقرشده و تمرین انواع جنگنده های نیروی هوایی آغاز شده است.

کد خبر 281977

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha