شنبه ۱۳ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۶:۴۳
۰ نفر

گروه حوادث: سردسته باند خانوادگی اخاذی از مشتریان بانک‌ها، با وجود پیدا شدن اسلحه و چک‌های مسروقه در خانه اش، اصرار دارد که بی‌گناه است.

اوایل خرداد ماه کارآگاهان پایگاه 2 آگاهی پایتخت از فعالیت یک باند اخاذی خانوادگی که سردسته های اصلی آن چند برادر بودند اطلاع پیدا کردند.

بررسی‌های اولیه نشان می‌داد اعضای این باند اخاذی با جعل عنوان ماموران مبارزه با موادمخدر در حوالی بانک‌های پایتخت و شهرهای اطراف آن به کمین مشتریان بانک‌ها نشسته و در فرصتی مناسب اقدام به اخاذی از آنها می‌کردند.

شگرد این باند نیز به این صورت بود که آنها با پرسه زدن در داخل بانکها، مشتریان ثروتمند را شناسایی کرده و وی را بعد از خروج از بانک تعقیب کرده و در حالی که سوار بر خودروهای  زانتیا و یا پژو 405 مشکی و نقره‌ای رنگ بودند به بهانه همراه داشتن مواد مخدر، اقدام به بازرسی خودروی طعمه خود کرده و در یک چشم بر هم زدن پول ها و چک‌های مسافرتی همراهش را سرقت می‌کردند.

سرگرد نظری مسئول اطلاع رسانی پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام خبر دستگیری سرکرده باند گفت: در بازرسی از خانه سردسته باند به نام فریدون،2 قبضه کلت کمری و تعدادی تراول چک مسروقه کشف شد، این در حالی است که این مرد با وجود شناسایی پلیسی و پیدا شدن اسلحه و چک های مسروقه همچنان با سماجت اصرار می‌کند بی‌گناه است و ارتباطی با باند اخاذی ندارد.

به این ترتیب بازپرس شعبه 13 دادسرای ناحیه 5 تهران دستور چاپ عکس وی را صادر کرد تا شاکیانی که طعمه این باند شده و تاکنون اقدام به شکایت نکرده اند به پایگاه 2 آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.

کد خبر 28191

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز