همشهری آنلاین: شهردار تهران گفت: از هفته آینده با همراهی دیگر ارگان‌ها و سازمان‌ها یک برنامه مشخص و مدون را در شهرداری تهران برای اصلاح فرهنگ ترافیک انجام خواهیم داد.

به گزارش فارس، شهردار تهران ضمن تاکید بر اینکه اقتصاد مقاومتی با بیانیه، همایش و نمایش محقق نخواهد شد، ابراز داشت: اگر فرهنگ کار را درست نکنیم، حتی در صورت رسیدن به توافق در مذاکرات نیز مشکلات ما حل نخواهد شد. باید بدانیم آن چیزی که سرنوشت کشور را رقم می زند، کار و توجه به تولید داخلی است.

محمد باقر قالیباف در مراسم تقدیر و تشکر از دست اندرکاران پروژه تونل شهدای غزه (شهید حکیم)، با بیان اینکه کار محور پیشرفت و توسعه در هر جامعه ای است و حیات مستمر هر جامعه ای به کار در آن جامعه بستگی دارد، ابراز داشت: اگر امروز در کشور تاکید بر اقتصاد مقاومتی در شرایط سخت و تحریم داریم باید بدانیم که اقتصاد مقاومتی با بیانیه، همایش و نمایش به جایی نمی رسد بلکه تنها با کار و تلاش است که می تواند به موفقیت برسد. البته طبیعتا هم کار خوب و هم خوب کار کردن و با تدبیر، عقلانیت و خرد جمعی کار کردن مهم است.

شهردار پایتخت همچنین ابراز داشت: مهمترین کاری که باید برای اقتصاد مقاومتی انجام دهیم آن است که فرهنگ کار را در کشور خود اصلاح کنیم. البته مشکلات سیاسی و تحریم ها یک بحث کاملا سیاسی و برای مقابله با انقلاب اسلامی است اما اگر در این بحث به توافق هم برسیم اما فرهنگ کار را در کشور اصلاح نکنیم، بر مشکلات ما افزوده می شود که کمتر نمی شود. بنابر این باید بدانیم آن چیزی که سرنوشت کشور را رقم می زند، کار و توجه به تولید داخلی است.

وی ادامه داد: مشکلات اقتصادی ما قبل از تحریم هم وجود داشت اما هیچ وقت تصمیمی نگرفتیم که فرهنگ کار در کشور اصلاح شود. در این میان از جمله شاخص هایی که باید در فرهنگ کار اصلاح شود، همین موضوع کار جمعی است چرا که از اشکالات ما آن است که کمتر می توانیم کار جمعی و تشکیلاتی انجام دهیم و کار مفید در کشور بسیار پائین است. ما به اندازه ای که به کارهای کاذب در کشور اهمیت می دهیم، برای کارهای واقعی ارزش قائل نیستیم و از آن ها حمایت لازم نمی شود. از این رو است که امروز درجامعه بیشتر کارهای کاذب و غیرمولد اتفاق می افتد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود عنوان داشت: اگر بگوییم که کار، عمل صالح است به گزاف نگفته ایم. همانطور که انسان ها به دنبال عمل صالح هستند، خود کار اعم از کار فکری، یدی، علمی و یا مدیریتی عمل صالح است. با همه وجود باید به این موضوع پی ببریم که کار یک مبارزه واقعی است و یک مجاهدت و جهاد به شمار می رود؛ چرا که زندگی انسان ها و آینده بشریت به این کار بستگی دارد.

وی ادامه داد: متاسفانه گاهی ما پشت میزنشینی، استخدام در ادارات دولتی و کارهایی که جنبه راحتی و تنبلی دارد را کار می دانیم اما کارهایی که اساس اقتصاد مقاومتی، نجات کشور، پیشرفت و حیات جامعه به شمار می روند، از ارزش گذاری بالایی برخوردار نیست و مورد توجه ما مسئولان قرار نمی گیرد.

قالیباف در ادامه به تشریح ابعاد مختلف پروژه تونل شهدای غزه پرداخت و گفت: این پروژه ها از جمله پروژه های قرنی است و صد ها سال باقی می ماند که یک صدقه جاریه برای یکایک شما خواهد بود. همانطور که این پروژه از بعد فنی، سرعت و دقت بسیار قابل توجه است.

شهردار تهران توجه به محیط زیست را از دیگر اثرات این پروژه عنوان کرد و گفت: بحث های زیادی صورت گرفت که ادامه اتوبان حکیم از وسط جنگل به چه شکل عبور کند اما در نهایت در طراحی ها به این نتیجه رسیدیم که به خاطر حفظ محیط زیست و توجه به فضای سبز، ادامه این اتوبان توسط تونل انجام شود.

وی گفت: با دو پروژه باقی مانده دیگر به بیش از 550 کیلومتر بزرگراه در شهر تهران خواهیم رسید. این در حالی است که براساس طرح جامع قرار بوده است که این پروژه ها تا سال 1404 به اتمام برسد. اما با این وجود آیا توانستیم به ترافیک شهر تسلط پیدا کنیم؟ باید به این سوال پاسخ دهیم که امروز نیازمند چه چیزی هستیم تا بتوانیم بر ترافیک شهر خود تسلط پیدا کنیم؟

قالیباف تصریح کرد: امروز در کنار تکمیل زیرساخت های خود، بیش از هر چیزی نیازمند اصلاح فرهنگ ترافیک هستیم. مردم ما نشان داده اند که از فرهنگ بالایی برخوردار هستند و ما هم به عنوان خدمتگزاران نشان داده ایم که برای توسعه زیرساخت ها، از هیچ کار و تلاشی دریغ نکرده ایم. در این مسیر همان طور که ساخت مترو را با شتاب دنبال کردیم، توسعه بزرگراه ها را نیز دنبال کردیم.

شهردار تهران خاطرنشان ساخت: در حال حاضر توسعه بزرگراها رو به اتمام است اما شتاب مترو را بیش از گذشته کرده ایم. گاهی برخی می گویند چه ضرورتی داشت که این راه را بکشید؟ اما ما به آن چیزی توجه داریم که با خردجمعی، برنامه، مشاوره و در کار قانونی باید اجرا می کردیم. امروز هم با همان تلاش فعالیت های عمرانی برای تکمیل بزرگراه ها، تقاطع ها و پایان خطوط مترو در حال انجام است.

قالیباف از تکمیل خطوط سه، شش و هفت متروی تهران در پایان این دوره مدیریت شهرداری تهران خبر داد و گفت: این امر بدان معناست که به اندازه همه خطوط مترویی که از 25 سال گذشته تا کنون ساخته شده است، در سه سال آینده خط مترو جدید ساخته خواهد شد و این کار را با قوت و قدرت در زیر زمین انجام می دهیم.

وی افزود: هم اکنون هفته هایی را سپری می کنیم که نزدیک به 460 متر حفاری و لاینینگ در یکی از خطوط مترو در شهر تهران داریم و ایستگاه های مترو نیز ساخته می شود اما درکنار این موارد نیازمند اصلاح فرهنگ ترافیک هستیم. در اینجا دست نیاز به سمت مردم دراز می کنیم و از رسانه ها و مخصوصا صدا و سیما می خواهیم در این حرکت مهم برای اصلاح فرهنگ ترافیک ما را یاری کنند. ما تا کنون نشان داده ایم این ظرفیت در شهر وجود دارد به نحوی که فرهنگ ترافیکی در اتوبان صدر و تونل نیایش کاملا متفاوت از بقیه شهر است. بنابر این می توانیم این فرهنگ را در همه شهر به نمایش بگذاریم و مصمم هستیم این کار انجام شود.

شهردار تهران در ادامه گفت: از هفته آینده با همراهی دیگر ارگان ها و سازمان ها یک برنامه مشخص و مدونی را در شهرداری تهران برای اصلاح فرهنگ ترافیک انجام خواهیم داد اما باید توجه داشته باشیم که این یک کار جمعی است و نیازمند همکاری نیروی انتظامی، شهرداری تهران، رانندگان تاکسی و اتوبوس و همه شهروندان خواهد بود تا دست به دست یکدیگر دهیم و بعضی زشتی ها را در حوزه ترافیک از بین ببریم. به این ترتیب می توانیم در وقت، امنیت، ایمنی و اقتصاد در شهر صرفه جویی کرده و سلامت خود و فرزندانمان را تضمین کنیم چرا که این کار دقیقا برای کاهش آلودگی هوا اثرگذار خواهد بود.

کد خبر 281881

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهردار

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha