همشهری‌انلاین: جابه‌جایی سلاح و وسایل ممنوعه در پروازهای فرودگاه فرانکفورت آلمان چندان هم دشوار نیست؛به همین خاطر پلیس فدرال آلمان و شرکت فراپورت که در این فرودگاه زیر نظر پلیس فعالیت می‌کند، برنامه‌ای فوری برای تغییر سیستم امنیتی فرودگاه فرانکفورت تنظیم کرده‌اند.

airport

کمیسیون اروپا برای بررسي وضعيت امنیت فرودگاه بین‌المللی فرانکفورت ، بزرگ‌ترین فرودگاه آلمان را بررسی کرده است و براي اين‌كار تعدادي بازرس را به‌عنوان مسافر مسئول اين كار كرد.

به گزارش آر ت، نشريه بیلد آم زونتاگ گزارشي چاپ كرده كه طبق آن نیمی از مامورانی که در طرح کنترل امنیت فرودگاه فرانکفورت شرکت داشتند، توانسته‌اند سلاح گرم و سرد را بدون کم‌ترین مشکل از بخش‌های کنترل فرودگاه عبور دهند.آنها گزارش داده‌اند سیستم امنیتی این فرودگاه با مشکلات جدی روبروست.

اين مامورها مهم‌ترین دلیل مشکلات امنیتی را خود ماموران کنترل فرودگاه فرانکفورت دانسته‌اند و معتقدند تخصص کافی در این زمینه ندارند و بايد بيشتر آموزش ببينند.

 ماموران دو شرکتی که از طرف پلیس فدرال آلمان برای کنترل بار فعالیت می‌کنند، نمی‌توانند تصاویر اشعه X و در نتیجه وسایل موجود در چمدان‌ها را به درستی تشخیص دهند. همچنین نتیجه بررسی بدنی مسافران نیز در بسیاری موارد با اشتباه روبرو بوده است.

سخنگوي پلیس فدرال آلمان تخصص کم ماموران این فرودگاه را تایید کرده‌است.

کمیسیون اتحادیه اروپا از پلیس فدرال آلمان و  شرکت فراپورت خواسته است برنامه‌ای فوری برای تغییر سیستم امنیتی فرودگاه فرانکفورت ارائه و اجرا كنند. 

کد خبر 281697

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha