همشهری ِآنلاین: مدیر عامل شرکت مخابرات اعلام کرد: از میان 23 میلیون مشترک تلفن ثابت، 492 نفر و از 15 میلیون مشترک تلفن همراه، 18 هزار نفر اعلام کرده‌اند که نمی‌خواهند سهامدار شوند و ودیعه‌ی آن‌ها در نزد مخابرات باقی می‌ماند.

صابر فیضی در گفت‌وگو با ایسنا با اعلام این خبر گفت: این اطلاعات را در اختیار سازمان خصوصی سازی قرار خواهیم داد تا تصمیم‌گیری شود که آیا ودایع تبدیل به سهام می‌شود یا خیر که این امر بر اساس سیاست‌های اقتصادی انجام خواهد شد.

او درباره‌ آخرین وضعیت خصوصی‌سازی در مخابرات گفت: تمام فعالیت‌هایی که با سازمان خصوصی سازی و شرکت بورس تهران انجام دادیم، بر اساس صورت‌های مالی سال 84 بود. اما شرکت بورس در تیرماه تراز تلفیقی سال 85 را درخواست کرد که در حال حاضر در مرحله‌ تهیه این تراز هستیم که بتوانیم به زودی در اختیار این شرکت قرار دهیم.

مدیر عامل شرکت مخابرات درباره‌ این که قیمت‌گذاری یا کشف قیمت چه زمانی برای سهام مخابرات در بورس انجام می‌شود، گفت: همزمان با ارایه‌ اطلاعات مورد نیاز شرکت بورس برای تحویل ترازهای مالی سال 85، قیمت‌گذاری سهام مخابرات نیز انجام خواهد شد و امیدواریم تا شهریور ماه، 51 درصد سهام مخابرات به بخش خصوصی واگذار شود.

فیضی خاطر نشان کرد: اساسنامه‌ شرکت مخابرات ایران که این شرکت را از سهامی ‌خاص به سهامی‌ عام تبدیل می‌کند در مجمع مخابرات تهیه و تصویب شده و به تایید سازمان خصوصی و شرکت بورس رسیده است و به زودی به تصویب هیات دولت نیز برسد.

او افزود: تکلیف شبکه‌ مادر یعنی شرکت ارتباطات زیر ساخت مشخص شده، اساسنامه‌ آن تهیه و از شرکت مخابرات ایران منفک و به صورت سازمان به وزارت ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات منتقل شده است.

وی خاطر نشان کرد: کارهای مربوط به صدور پروانه‌ برای شرکت مخابرات ایران به عنوان اپراتور اول تلفن ثابت و همراه در سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در حال انجام است و پیش‌نویس آن نیز تهیه شده است اما برای نهایی شدن آن در حال تهیه طرح تجاری 15 ساله برای ارایه به این سازمان هستیم.

فبضی درباره‌ این که آیا شرکت مخابرات حق لیسانس پرداخت خواهد کرد،‌ گفت: شرکت مخابرات به شکل معمول حق لیسانس پرداخت نخواهد کرد، بلکه وقتی سهام مخابرات در بورس عرضه می‌شود کل فروش آن به خزانه‌ دولت واریز و درآمدی که از این طریق حاصل می‌شود بیش از ارزش سرمایه‌ دفتری مخابرات است، از این رو نیازی نیست شرکت مخابرات ایران حق لیسانس بپردازد زیرا این ارزش به دست آمده همان حق لیسانس مخابرات محسوب می‌شود.

کد خبر 28144

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار بيمه و بانك

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز