جمعه ۲۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۲
۰ نفر

سمیرا نعمتیان: یک غذای ویژه برای شب یلدا و مناسب شب‌های سرد

کوفته

مواد لازم براي كوفته
گوشت گوسفندي كم‌چرب: 300گرم
گردو: 100گرم
پياز: يك عدد ريز
جعفري خرد شده: 2قاشق سوپ‌خوري
تخم‌مرغ: يك عدد
پودر نان: 4قاشق سوپ‌خوري
رب انار: يك قاشق سوپ‌خوري
نعناع خشك: يك قاشق چايخوري
نمك و فلفل سياه

مواد لازم براي سس كوفته
پياز: 2عدد
روغن: 2قاشق سوپ‌خوري
رب گوجه‌فرنگي: يك قاشق سوپ‌خوري
رب انار: 2قاشق سوپ‌خوري
آب انار: يك پيمانه
آب: يك پيمانه
نمك و فلفل سياه
كمي شكر

اول كوفته‌ها را درست مي‌كنيم؛ به اين صورت كه پياز را رنده مي‌كنيم به همراه گوشت در غذاساز مي‌ريزيم. كل مواد كوفته را هم اضافه مي‌كنيم (مي‌شود گردوها را اول آسياب كنيد يا اينكه همراه بقيه مواد در غذاساز بريزيد) مواد را با هم ميكس كنيد يا با دست ورز بدهيد تا خوب ميكس و يكدست شود. البته نبايد بيش از حد ورز بدهيم زيرا كوفته سفت مي‌شود.

حالا از مواد كوفته به اندازه يك گردو بر مي‌داريم و خوب گرد مي‌كنيم تا ترك نداشته باشد. اين مقدار مواد تقريبا 13عدد كوفته به ما مي‌دهد. كوفته‌هاي آماده را توي ظرف مي‌گذاريم و روي آنها را مي‌كشيم و در يخچال مي‌گذاريم تا كمي خودش را بگيرد و منسجم شود.

حالا سس كوفته‌ها را آماده مي‌كنيم. پياز‌ها را خلالي مي‌كنيم و توي 2 قاشق روغن تفت مي‌دهيم. كوفته‌ها را هم كمي تفت مي‌دهيم. مي‌توانيم از يك تابه بزرگ استفاده كنيم و همه كوفته‌ها را در كنار هم يكجا تفت بدهيم. دماي فر را روي 180درجه مي‌گذاريم تا از قبل گرم شود. كوفته‌هايي كه تفت داديم را از توي تابه برمي‌داريم. به پياز، رب گوجه فرنگي و نمك و فلفل سياه اضافه مي‌كنيم. وقتي كمي رنگ رب باز‌شد رب انار و آب انار و آب را اضافه مي‌كنيم.

وقتي سس جوش آمد با شكر طعمش را ملس مي‌كنيم. سس جوش آمده را در ظرفي كه قرار است در فر بگذاريم، مي‌ريزيم و كوفته‌ها را در ظرف مي‌چينيم.

وقتي آماده شد روي غذا را با دانه‌هاي انار تزيين و سرو مي‌كنيم.

کد خبر 281353

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha