همشهری آنلاین: آیت‌الله جوادی آملی با بیان این‌‌که برخی دارای مرض سیاسی و اجتماعی هستند، گفت: نظام ما اسلامی است و اگر مشکلی نیز باشد باید آن را در درون حل و فصل کرد؛ در حالی که برخی از افراد حتی وقتی حادثه جزئی پیش می‌آید آن را به رسانه‌های بیگانه خبر می‌دهند.

به گزارش رسا، آیت‌الله عبدالله جوادی آملی، مفسر برجسته قرآن کریم با اشاره به آیات قرآن به بیان امراض مختلف پرداخت و گفت: در قرآن آمده «فردی که به نامحرم نگاه می‌کند قلبش مریض است» و این بیماری را نمی‌توان با بیمه درست کرد.

  • برخی مبتلا به مرض سیاسی هستند

وی ادامه داد: یکی دیگر از امراض‌، مرض سیاسی و اجتماعی است که برخی از افراد دارند؛ نظام ما اسلامی است و اگر مشکلی نیز باشد باید آن را در درون حل و فصل کرد؛ در حالی که برخی از افراد حتی وقتی حادثه جزئی پیش می‌آید آن را به رسانه‌های بیگانه همانند بی بی سی خبر می‌دهند.

مفسر برجسته قرآن کریم تأکید کرد: دلیل کار افرادی که مطالب را به بیگانگان می‌گویند این است که این‌ها مرض سیاسی و اجتماعی دارند، این‌ها می‌خواهند با بیگانگان ارتباط داشته و آن را حفظ کنند؛ چرا که خیال می‌کنند شاید روزی نظام اسلامی شکست بخورد، پس می‌خواهند با آنها ارتباط داشته باشند تا روزی بتوانند به جایگاهی برسند.

  • اختلاس‌کنندگان به نوعی مرض دچار هستند

آیت‌الله جوادی آملی اختلاس و دریافت رشوه را نیز نوعی مرض دانست و خاطرنشان کرد: شنیدن خبرهایی درباره اختلاس و تخلف جامعه را نگران، متزلزل و ناامید می‌کند، برخی خیال می‌کنند که با اختلاس می توانند مشکلات خود را حل کنند؛ این‌ها بیمار هستند.

وی افزود: دریافت رومیزی و زیرمیزی نیز بیماری است؛ در حالی که عاقبت کار این افراد بی آبرویی است، چرا که در نهایت یا گرفتار زندان می‌شوند یا فرار می‌کنند؛ به سبب خودخواهی و خواسته‌های نفسانی است که افراد گرفتار این مسائل می‌شوند.

استاد درس اخلاق حوزه علمیه قم با بیان این‌که دشمن بیرونی همانند موجودات درنده را می‌توان کنترل کرد، بیان داشت: مگر می‌شود با نفس اماره کنار آمد؟ فرد باید به فکر دشمن درونی خود بوده و با آن مقابله کند.

کد خبر 281270

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha