همشهری آنلاین: سازمان بهداشت جهانی سازمان ملل با انتشار نتیجه تحقیقاتی که از سوی "آژانس پژوهش در مورد سرطان" انجام گرفته است، اعلام کرد که بیماری چاقی به‌ویژه در کشورهای توسعه یافته یکی از عوامل اصلی ابتلا به سرطان به شمار می‌رود.

به گزارش ایرنا؛ سازمان بهداشت جهانی در گزارش مربوط به این تحقیقات که روز چهارشنبه منتشر شد اشاره کرده است که تنها در سال 2012 بیماری چاقی در کشورهای توسعه یافته باعث ابتلای 481 هزار نفر از مردم این کشورها به بیماری سرطان به‌ویژه در میان زنان شده است.

در این گزارش با ذکر این که رقم افرادی که در اثر بیماری چاقی بیش از حد به سرطان مبتلا شده‌اند 3 و 6 دهم درصد از مجموع بیماران سرطانی جهان در سال 2012 را تشکیل می‌دهد تصریح کرده است که از طریق مقابله با بیماری چاقی می‌توان دست کم 25 درصد از آمار ابتلا به سرطان در این جوامع را کاهش داد.

موسسه پژوهشی مذکور در این گزارش با این پیش‌بینی که آمار سرطان‌های ناشی از بیماری چاقی همزمان با پیشرفت‌های اقتصادی افزایش پیدا خواهد کرد، بر ضرورت اعمال تدابیر بهداشتی لازم و موثر برای کنترل وزن و جلوگیری از چاقی بی‌رویه تاکید کرده و نوشته است که با اعمال این‌گونه تدابیر می‌توان جلوی تکرار این ضایعه بهداشتی منحصر به جوامع توسعه یافته را در جوامعی که به سرعت درحال توسعه و پیشرفت هستند، گرفت.

در این گزارش اشاره شده است که کشورهای منطقه آمریکای شمالی در سال 2012 با 111 هزارنفر بیمار یعنی معادل 23 درصد از مجموع مبتلایان به سرطان‌های ناشی از چاقی، در صدر جدول این بیماران و کشورهای اروپای شرقی با نزدیک به 65 هزار نفر در مقام دوم قرار دارند.

کد خبر 281201

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha