مجموع نظرات: ۰
دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۵۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر تهران، توسعه حمل و نقل عمومی را اولویت بودجه ۹۴ شهرداری تهران اعلام کرد.

اتوبوس

اسماعیل دوستی در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه ظرفیت ناوگان حمل و نقل تهران هفت هزار اتوبوس است، گفت: در حال حاضر تنها 5000 اتوبوس در اختیار ناوگان حمل و نقل عمومی قرار دارد.

وی با بیان اینکه عمر مفید اتوبوس‌ها با توجه به کارکرد آنها هشت سال تخمین زده شده است، افزود: این در حالی است که شهرداری تهران به دلیل نبود اتوبوس، از اتوبوس‌های بیش از هشت سال نیز استفاده می‌کند و به همین دلیل روزانه حدودا 500 اتوبوس زمین گیر می‌شوند و برای تعمیر به مرکز تعمیرات اعزام می‌شوند.

وی با اشاره به کمبود اعتبارات برای تامین اتوبوس مورد نیاز پایتخت، گفت: بر اساس قانون تنظیم یارانه‌ها مقرر شد که از محل صرفه جویی در سوخت، سالانه هزار میلیارد تومان به وزارت کشور در راستای توسعه حمل و نقل عمومی داده شود که متاسفانه این پول به مقدار کم اختصاص داده می‌شود.

وی با اشاره به بدهی‌های دولت اظهارکرد: اخیرا در شورا سه نفر (سرخو، تقی پور، دوستی) برای دنبال کردن این مطالبات انتخاب شده‌اند، ضمن اینکه دولت قبل کمکی در راستای توسعه حمل و نقل عمومی از جمله مترو نداشت؛ اما دولت فعلی تخصیص‌های ناچیزی داشته است که کفاف پیشرفت فعلی را نمی‌دهد.

به گفته دوستی توسعه حمل و نقل عمومی در سال آتی یکی از اولویت‌های بودجه شهرداری خواهد بود.

کد خبر 281118

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha