همشهری آنلاین: وزیر علوم، تحقیقات و فناوری درباره آنچه که تحت عنوان «لغو سخنرانی برخی از افراد در روز ۱۶ آذر در دانشگاه‌ها» مطرح شده است، گفت: برخی از این برنامه‌های سخنرانی‌، اصلاً در شوراهای نظارت دانشگاه‌ها مصوب نشده بود که بخواهد لغو شود.

به گزارش ایرنا، محمد فرهادی در جمع خبرنگاران افزود: دانشگاه‌ها مستقل هستند و شورای نظارت دارند و این شورای نظارت بر اساس مقررات و آیین‌نامه‌هایی عمل مي‌كند.

وزير علوم، تحقيقات و فناوري اضافه کرد: بر اساس آیین‌نامه و مقررات، از یک هفته قبل از سخنرانی افرادی که خواهان سخنرانی در دانشگاهی هستند باید به شورای نظارت دانشگاه‌ها درخواست ارائه دهند و درخواست آنان در این شورا بررسی می‌شود و اگر مورد تایید قرار گرفت، می‌توانند سخنرانی کنند.

وی خاطرنشان کرد: برخی از سخنرانی‌های گفته شده در روز 16 آذر در این شوراهای نظارت مصوب نشده بود که بخواهد لغو شود. برخی دیگر از افرادی که خواهان سخنرانی بودند از مراجع دیگر خواستند که سخنرانی آنان را پیگیری کنند و دانشگاه و هیات نظارت در این راستا نقشی نداشتند.

فرهادي افزود: البته برخی در آن روز قرار بوده صحبت نکنند و شورای نظارت وقت دیگری را برایشان برنامه گذاشتند تا صحبت کنند.

فارس و تسنيم در اخبار جداگانه‌اي عنوان كرده بودند كه سخنراني حسين شريعتمداري، حميد رسايي، نبويان، همسر شهيد عليمحمدي و برخي ديگر در روز 16 آذر، از سوي دانشگاه‌ها لغد شده است.

کد خبر 281115

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha