جمعه ۱۲ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۷:۴۲
۰ نفر

گروه ادب هنر: پس از به صدا درآمدن زنگ شب‌های موسیقی ایران توسط استان‌های خوزستان و تهران، تالار وحدت در شب‌های 14، 15 و 16 مرداد شاهد هنرنمایی استادان عرصه، موسیقی در قالب موسیقی‌های نواحی، ردیف دستگاهی و کلاسیک خواهد بود.

چهاردهم مرداد در قالب موسیقی استان خراسان رضوی، استادان این استان می‌نوازند که از میان آن‌ها می‌توان به حاج قربان سلیمانی، عثمان محمدپرست و سرور احمدی اشاره کرد.

پانزدهم مرداد، استان گلستان در قالب موسیقی سنتی و با اجرای گروه معروف درویش‌خان در دستگاه چهارگاه قطعاتی از رکن‌الدین مختاری، حسین علیزاده، پرویز مشکاتیان و محمدرضا لطفی را به روی صحنه تالار وحدت خواهد آورد.

دو تار محلی غرب گلستان با صدای ساز محمدرضا محمدخانی و دوتار ترکمن با نوازندگی اوغلان بخشی از دیگر برنامه‌هایی است که در شب موسیقی استان گلستان به اجر درخواهد آمد.

16 مرداد هم در آخرین شب از برنامه‌های شب‌های موسیقی ایران، موسیقی آذربایجان شرقی و سردمدار آنها موسیقی عاشیقی با اجرای عاشیق علمسگر و عاشیق‌های سرشناس دیگر به اجرا درخواهد آمد.

پس از این 3 شب، شب‌های موسیقی ایران پس از وقفه‌ای دو هفته‌ای مجدداً از 30 مرداد و با اجرای برنامه استان چهارمحال و بختیاری به کار خود ادامه خواهد داد.

علت این وقفه، جدول فشرده برنامه‌های تالار وحدت اعلام شده است.

کد خبر 28106

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز