همشهری آنلاین: معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از تغییر دستورالعمل خطوط سفید در پایتخت در قالب طرح "خط سفید" خبرداد.

خط کشی

به گزارش ايسنا، سید جعفر تشکری هاشمی با اشاره به توجه ویژه شهرداری تهران به موضوع خطوط سفید در معابر شهری، اظهارکرد: برخی دستورالعمل‌ها در اجرای خط کشی‌ها تغییر کرده است.

وی در تشریح جزئیات این تغییر گفت: در تقاطع‌ها به جای خط کشی نردبانی از کانال عابر پیاده استفاده خواهد شد، به طوری که خط کشی در مسیر تردد عابران نباشد و دو خط موازی در عرض خیابان مسیر تردد عابران را مشخص کند تا در فصول بارش با مشکل لغزندگی مواجه نشویم.

تشکری هاشمی ادامه داد: بر اساس تغییر دستورالعمل خطوط سفید متعبر شهر در اقدامی که به تازگی و در سال جاری آغاز شده ، خط ایست توقف خودروها در گذرگاه‌های عابر پیاده با فاصله 2.5 متر از گذرگاه کشیده خواهد شد تا عابران پیاده با ایمنی بیشتری از گذرگاه عابر پیاده تردد داشته باشند.

وی با تاکید بر اینکه حرکت بین خطوط ، عبور از محل گذرگاه‌های عابر پیاده و احترام به حقوق رانندگان از سوی عابرین و احترام به حقوق عابرین از سوی رانندگان می‌تواند شهر را به لحاظ فرهنگ ترافیکی ایمن و منظم کند، گفت: انتظار می‌رود شهروندان برای حفظ ایمنی سایر شهروندان و خودشان، قوانین راهنمایی و رانندگی را رعایت و به خط کشی‌های معابر توجه داشته باشند.

کد خبر 280988

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار شهری

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha