همشهری آنلاین: نمایش آیینی «سکوت سرخ» که با بهره گیری از کتاب «صلح امام حسن (ع)» ترجمه مقام معظم رهبری به رشته تحریر در آمده است هم زمان با اربعین حسینی روی صحنه رفت.

سکوت سرخ

به گزارش مهر، نمایش «سكوت سرخ» هم‌زمان با ایام عزای اهل بیت(ع) در ماه صفر و در ایام سوگواری شهادت كریم اهل بیت در باغ موزه دفاع مقدس به همت موسسه فرهنگی هنری هومان هنر و با مشاركت معاونت فرهنگی و اجتماعی منطقه فرهنگی و گردشگری عباس آباد روی صحنه رفته است.

این نمایش حكایت شبی پرماجرا از زندگی پیرمردی نابینا و همسایه اسرای كربلا در شام است، بهره گیری از ابزارهای هنری یكی از اولویت‌های شركت نوسازی عباس آباد جهت اشاعه فرهنگ ناب ایرانی و اسلامی است و این اولین تجربه حضور گروه‌های نمایشی حرفه‌ای در برنامه‌های فرهنگی منطقه عباس آباد است كه جریان جدیدی را در نمایش‌های مذهبی خلق خواهد كرد.

حمید نیلی تهیه کننده «سكوت سرخ» با اشاره به اینکه نمایشنامه اش برگرفته از كتاب مقام معظم رهبری درباره صلح امام حسن (ع) است، گفت: موضوع نمایش به رابطه ناگسستنی صلح امام حسن (ع) و پیام عاشورا می‌پردازد. داستان از آنجایی آغاز می شود كه خرابه‌ای نزدیك مكان اسرای كربلا است كه در آن سیر تاریخی اتفاقات مرور می‌شود.

تهیه كننده نمایش «سكوت سرخ» گفت: این نمایش كاملا به ولایت اشاره دارد. در دیالوگی از این نمایش می‌شنویم كه «اگر غدیر فراموش نمی‌شد نه ساباط مدائن رخ می‌داد و نه عاشورا» و این یعنی باید در مسیر ولایت همگام با ولایت باشیم نه جلو‌تر از ایشان و نه حتی پشت سر ایشان حركت كنیم. حتی در شرایط امروز هم باید تمامی فرامین ولی امر زمان را انجام دهیم و تا زمانی كه هستیم بر این مدار حركت كنیم.

وی در پایان از معاونت فرهنگی و اجتماعی اراضی عباس آباد، باغ موزه دفاع مقدس و موسسه توسعه هنرهای معاصر كه حامیان این نمایش بودند، تشكر كرد و گفت: از تمامی مسئولان و عاشقان ولایت و اهل بیت(ع) دعوت می‌كنیم تا برای تماشای نمایش «سكوت سرخ» در باغ موزه دفاع مقدس حضور به هم رسانند.

تهیه كننده این نمایش حمید نیلی است و محمد حمزه‏ زاده نیز آن را كارگردانی می‌كند. ابوالفضل حاج‏علی‏خانی، علیرضا مهران، علیرضا استادی و غلامحسن تسعیری هم بازیگران آن هستند.

دیگر عوامل این پروژه عبارتند از ابوالفضل حاجی‏علی‏خانی نویسنده، امیر كلاته مدیر تولید، علی براتی طراح حركت، فریبرز قربان‌زاده طراح صحنه و میثم احمدی سازنده موسیقی.

حضور در محل نمایش «سكوت سرخ» برای عموم علاقه مندان آزاد است و شهروندان می‌توانند برای مشاهده آن تا دوم دی ماه به باغ موزه دفاع مقدس در بزرگراه حقانی مراجعه كنند.«سكوت سرخ» از ۱۳ آذرماه اجرای خود را آغاز كرده است و تا دوم دی ماه روی صحنه خواهد ماند.

کد خبر 280900

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha