سازمان سنجش آموزش کشور در اطلاعیه‌ای با هشدار نسبت به سوءاستفاده مؤسسات کنکور اعلام کرد: سازمان سنجش با هیچ مؤسسه، آموزشگاه و رسانه‌ای در زمینه برگزاری آزمون‌های آزمایشی و انتخاب رشته همکاری نمی‌کند.

به گزارش ایسنا در این اطلاعیه آمده است:‌ استفاده موسسات از واژه « سنجش» در نامگذاری مؤسسه، مرکز و آموزشگاه که نوعی همکاری مؤسسه را با سازمان سنجش تداعی می‌نماید، مورد تایید سازمان سنجش آموزش کشور نمی‌باشد.

دراین اطلاعیه با اشاره به سوءاستفاده از نشانی اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی سازمان و تغییر آن در بخش آخر آدرس با پسوندهایی از قبیل www.sanjesh.com و www.sanjesh.ir و www.sanjesh.net و www.konkoor.com و...، یاد آور شده که آدرس اینترنتی سازمان
http://www.sanjesh.org بوده و سایر آدرسها و موارد مشابه هیچگونه ارتباطی با سازمان نداشته و مورد تایید سازمان نمی‌باشد و سازمان سنجش مطالب منتشر شده (اخبار، اطلاعیه‌ها، اعلام نتایج، مشاوره انتخاب رشته) در این سایت‌ها را تایید نمی‌کند.

در ادامه اطلاعیه آمده است:‌ با توجه به ارسال بروشورهای تبلیغاتی به منازل داوطلبان و به کارگیری نام سنجش در متن آگهی و پیام تبلیغاتی تاکید می‌شود که  سازمان به هیچ وجه بروشور‌های تبلیغاتی و... برای داوطلبان ارسال نمی‌کند.

این اطلاعیه می‌افزاید: از سوی دیگر با تبلیغ سئوالات تضمینی و قبولی تضمینی، طوری وانمود می‌شود که مؤسسه تبلیغ‌ کننده به سئوالات آزمون دسترسی دارد و یا با بهره‌مندی از اساتید طراح سئوالات نسبت به برگزاری آزمونهای آزمایشی اقدام می‌نماید.

در این‌خصوص لازم به ذکر است که دسترسی به سئوالات استاندارد سازمان سنجش امری غیر ممکن است و اساتید طراح سؤال اجازه همکاری با هیچگونه مؤسسه و آموزشگاهی را ندارند.

در بخش دیگری از اطلاعیه آمده: از آنجا که بسیاری از مطالب منتشر شده در وبلاگ‌ها و سایت‌های شخصی در خصوص آزمون‌های سازمان سنجش آموزش کشور، خلاف واقع و از روی سودجویی و بالا بردن بازدید کننده می‌باشد، اکیدا توصیه می‌شود که به عنوان تنها مرجع اطلاع رسانی در این خصوص به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه کنید و در صورت لزوم، سازمان سنجش شما را به پایگاه‌های اینترنتی مورد تایید هدایت خواهد کرد.

در این اطلاعیه با اشاره به تبلیغ مؤسسه‌ها در زمان توزیع مدارک ثبت‌نامی‌در باجه‌های پست به گونه‌ای که با دادن دفترچه‌های تبلیغاتی و یا فرم‌هایی که اطلاعات داوطلبان در آن درخواست شده است به نظر می‌رسد  که مؤسسه تبلیغ کننده مورد تایید سازمان سنجش می‌باشد و یا از این اقدام مطلع است، تاکید شده که برخی از دست‌اندرکاران توزیع بدون اطلاع سازمان سنجش و صرفا جهت سوء‌استفاده اقداماتی از این قبیل را انجام می‌دهند.

لذا توصیه می‌شود از تکمیل اطلاعات درخواستی در این فرم‌ها جدا خودداری کنید. براساس این اطلاعیه، پخش پیام تبلیغ از صدا و سیما و یا روزنامه‌های کثیرالانتشار بدین معنی نیست که فعالیت این موسسات و آموزشگاه‌ها، قانونی و مورد تایید سازمان سنجش آموزش کشور و وزارت علوم تحقیقات و فناوری می‌باشد.

در قسمتی دیگر از اطلاعیه به یکی از اشکال تبلیغاتی موسسات اشاره شده که در آن فردی با داوطلبی به صورت تلفنی صحبت کرده و خود را از کارکنان سازمان معرفی می‌نماید و از این طریق با دادن وعده و وعید مبالغی را اخذ و سپس ناپدید می‌شود.

در این مورد، اطلاعیه تصریح می‌کند که سازمان سنجش آموزش کشور با هیچ یک از موسسات آموزشی هیچگونه همکاری ندارد و به داوطلبان و خانواده‌های آنان توصیه می‌نماید در برخورد با تبلیغات واهی اینگونه موسسات واقع‌بینانه‌تر و هوشیارانه‌تر عمل نمایند.

پاسخنامه داوطلبان برگزیده

از سوی دیگر معاون سازمان سنجش گفت: پاسخنامه داوطلبان برگزیده گروه‌های آزمایشی کنکور از 23 مرداد روی سایت سازمان سنجش قرار می‌گیرد.

حسین توکلی در گفتگو با فارس همچنین گفت: داوطلبانی که درباره نتایج خود اعتراض دارند می‌توانند پس از کپی گرفتن از کارنامه خود موارد اعتراضی را در نامه‌ای رسمی‌به همراه نشانی دقیق و شماره تلفن نوشته و به نشانی سازمان سنجش پست کنند.

معاون سازمان سنجش اظهار کرد: سازمان سنجش پس از بررسی، نتیجه اعتراض را به داوطلبان اعلام می‌کند.

یکی دیگر از معاونان سازمان سنجش نیز گفت: ستاد پاسخ‌گویی آزمون سراسری تا پایان زمان انتخاب رشته فعال است.

ابراهیم خدایی اظهار کرد: داوطلبانی که درباره نتیجه کنکور، نحوه رؤیت آن و چگونگی انتخاب رشته سوال دارند می‌توانند با شماره‌های 9 ـ 88802710 تماس بگیرند و سوالات خود را بپرسند.

وی به داوطلبان مجاز تأکید کرد که پس از دریافت برگه رمز دقت داشته باشند برگه رمز آن‌ها قبلاً باز نشده باشد. همچنین مشخصات درج شده در آن برگه صحیح باشد در غیر این صورت به ستاد رفع اشکال برای برطرف کردن مشکلات رجوع کنند.

انتخاب رشته کنکور

گزارش دیگری حاکی است کتابخانه امام خمینی(ره) فرهنگسرای سالمند همزمان با ایام انتخاب رشته تحصیلی داوطلبان کنکور دانشگاه‌های سراسری کشور، همایش «انتخاب رشته تحصیلی ویژه کنکوریها» را به صورت رایگان برگزار می‌کند.

به گزارش روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 13 در این همایش که با حضور مشاوران ارشد رشته‌های تخصصی برگزار می‌شود.

کلیه داوطلبان کنکور می‌توانند از مشاوره‌‌های عمومی در مورد انتخاب رشته تحصیلی برخوردار شوند.

همچنین در این طرح طی 5 روز، خدمات رشته کامپیوتری با نرم‌افزارهای طراحی‌شده برای کلیه مراجعین ارائه می‌شود. طرح انتخاب رشته کامپیوتری با هدف ارتقاء سطح آگاهی داوطلبان کنکور در رابطه با انتخاب رشته تحصیلی و بهره‌‌مندی از توانایی‌های متخصصان جهت انتخاب بهترین رشته تحصیلی از روز یکشنبه 14/5/86 تا 18/5/86 از ساعت 17-9 برگزار می‌شود.

علاقه‌مندان جهت ثبت‌نام و یا کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره تلفن: 9-33348688 تماس بگیرند.

کد خبر 28088

پر بیننده‌ترین اخبار آموزش

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز