پنجشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
۰ نفر

همشهری آنلاین: نیروهای امنیتی انگلیس ۷۶نفر را در تجمعی که در همبستگی با معترضان در آمریکا برگزار شده بود، بازداشت کردند.

معترضان اروپا

به گزارش واحد مرکزی خبر به نقل از خبرگزاری فرانسه، براساس این گزارش صدها تظاهرکننده درلندن مقابل مرکز خرید وست فیلد درغرب پایتخت انگلیس تجمع کردند و با دراز کشیدن در مبادی ورودی این مرکز خرید مانع از ورود افراد به این فروشگاه شدند. بسیاری از معترضان پارچه نوشته هایی در دست داشتند که بر روی آنها نوشته شده بود «زندگی سیاه پوستان مهم است.»

در ماه های اخیر شهروندان آمریکایی در اعتراض به کشته شدن سیاه پوستان به دست افسران سفیدپوست پلیس به خیابان ها ریختند.

پس از آنکه مقامات آمریکایی در2 رویداد جداگانه تصمیم گرفتند علیه افسران پلیس به اتهام کشتن افراد سیاه پوست اعلام جرم نکنند، شهروندان آمریکایی در سراسر این کشور به خیابان ها ریختند.

این تصمیمات در پایتخت انگلیس بیشترین بازتاب را داشت ،‌جایی که پلیس این کشور مارک دوگان 24 ساله را به ضرب گلوله کشت و این حادثه سبب بروز آشوب هایی در سال 2011 شد. بر روی یکی از پارچه نوشته ها در لندن با اشاره به حوادث اخیر در ایالت میسوری آمریکا این جمله به چشم می خورد «همبستگی با فرگوسن».تظاهرکنندگان همچنین شعار «نمی توانیم نفس بکشیم» را سر دادند.

پلیس انگلیس اعلام کرد طی برگزاری این تظاهرات گروهی از معترضان تلاش کردند وارد این فروشگاه شوند آنها به نیروهای امنیتی حمله و تلاش کردند به اموال آسیب بزنند.

نیروهای پلیس در واکنش به این اقدام، تظاهرکنندگان را به محاصره خود درآورد و 76 تن را به اتهام سرپیچی از دستورات پلیس بازداشت کرد.

تظاهرکنندگان این بازداشت ها را محکوم و آن را تاکتیکی برای ارعاب تظاهرکنندگان انجام دادند.این دومین تظاهرات گسترده در لندن درهمبستگی با معترضان در آمریکا طی دو هفته اخیر محسوب می شود.

کد خبر 280775

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار اروپا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha