چهارشنبه ۱۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۲:۱۸
۰ نفر

همشهری آنلاین: یک وزیر فلسطینی امروز پس از ضرب و شتم شدید از سوی نیروهای رژیم صهیونیستی به شهادت رسید.

زیاد ابوعین

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، «زیاد ابو عین»، رئیس هیات مقاومت در برابر شهرک‌سازی و دیوار حائل و از رهبران ارشد فتح به دلیل ضرب و شتم شدید از سوی یک نظامی صهیونیست و اسپری شدن مقادیر زیادی گاز اشک‌آور به صورتش به کما رفت و سپس جان خود را از دست داد.

این حادثه زمانی رخ داد که کشاورزان فلسطینی در اعتراض به اقدامات رژیم صهیونیستی در نزدیکی مرز سرزمین‌های اشغالی با کرانه باختری تجمع کرده بودند و درگیری‌هایی میان یکی از نظامیان با یک شهروند فلسطینی‌ حاضر در این منطقه به وجود آمد که در نتیجه آن ابو عین به دفاع از این شهروند فلسطینی، با نظامی اسرائیلی درگیر شد و پس از ضرب و شتم شدید از سوی این نیرو مصدوم شد و به شهادت رسید.

ابو عین به همراه تعدادی از فعالان فلسطینی برای کاشت درخت زیتون در منطقه‌ای که احتمال می‌رفت از سوی رژیم صهیونیستی برای شهرک‌سازی مصادره شود، حاضر شده بود که تجمع آنها مورد حمله نظامیان صهیونیست قرار گرفت.

بر اساس گزارش منابع پزشکی و بیمارستان رام‌الله، ابو عین به شدت از ناحیه قفسه سینه مصدوم شده بود و مقادیر زیادی گاز اشک‌آور در ریه‌های وی وجود داشت که این امر باعث به کما رفتن وی و سپس مرگش شد.

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در واکنش به شهادت این عضو ارشد فتح گفت: این اقدام وحشیانه قابل قبول نیست و نمی‌توان در برابر آن سکوت کرد.

وی با محکوم کردن ادامه حملات وحشیانه اسرائیل علیه فلسطینیان افزود: ما اقدامات لازم را پس از مشخص شدن نتایج تحقیقات درباره مرگ ابو عین اتخاذ می‌کنیم.

در پی شهادت این وزیر فلسطینی، تشکیلات خودگردان سه روز عزای عمومی اعلام کرد.

زیاد ابو عین یکی از اعضای شورای انقلابی جنبش فتح بود که مدتی نیز سرپرستی وزارت اسرا و آزادگان تشکیلات خودگردان فلسطین را بر عهده داشت و اخیرا نیز به عنوان رئیس هیات دیوار حائل و شهرک‌سازی و در جایگاه یک وزیر در تشکیلات خودگردان فلسطین مشغول به کار بود.

این فعال فلسطینی چندین سال در زندان‌های رژیم صهیونیستی اسیر بود و نزدیک به سه سال نیز در زندانی در شیکاگو توسط مقام‌های آمریکایی در اسارت نگه داشته شده بود که اعتراضات و واکنش‌های بین‌المللی باعث شد تا آمریکا وی را بار دیگر به رژیم صهیونیستی تحویل دهد. ابو عین در جریان تبادیل اسرا میان فتح و رژیم صهیونیستی آزاد شده بود.

کد خبر 280711

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار غرب آسیا

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha