۸ روز پس از ربوده شدن دندانپزشک دزفولی، گروگانگیران که پلیس را در یک قدمی خود می‌دیدند او را رها کردند.

متهم

شامگاه دوشنبه دهم آذرماه، دندانپزشك دزفولي پس از اينكه مطبش را تعطيل كرد، پياده به سمت آرايشگاهي كه در آن نزديكي بود به راه افتاد. قرار بود آن شب موهايش را اصلاح كند اما هنوز به آرايشگاه نرسيده بود كه يك خودروي سواري مقابلش توقف كرد. 3مرد مسلح پس از پياده‌شدن از خودرو با تهديد و زور دندانپزشك را سوار خودروي خود كردند و پس از بستن دست‌ها و چشم‌هاي او به سمت كوه‌هاي اطراف دزفول به راه افتادند.

ساعتي از ناپديد شدن مرد دندانپزشك مي‌گذشت. خانواده بعد از اينكه چندين بار با تلفن همراه و تلفن مطبش تماس گرفتند و جوابي نشنيدند نگرانش شدند. آنچه بيشتر آنها را نگران مي‌كرد اين بود كه خودروي وي در مقابل مطب پارك و تكان نخورده بود. درحالي‌كه تلاش خانواده براي يافتن اين مرد ادامه داشت، نخستين تماس آدم‌ربايان برقرار شد. تماسي كه در آن مرد جواني با لحني خشن مدعي شد او و همدستانش مرد دندانپزشك را گروگان گرفته‌‌اند و اگر 600سكه طلا دريافت نكنند، او را خواهند كشت.
با افشاي راز ناپديد شدن دندانپزشك، خانواده‌اش ماجرا را به پليس خبر دادند و از همان زمان تيمي از كارآگاهان پليس آگاهي خوزستان وارد عمل شدند. وقتي در تماس‌هاي بعدي آدم‌ربايان مشخص شد كه ماجراي گروگانگيري جدي است، تحقيقات گسترده براي رديابي و شناسايي گروگانگيران كليد خورد اما در بررسي‌هاي اوليه هيچ ردي از آنها به‌دست نيامد.

هيچ‌كس نمي‌دانست كه عاملان اين گروگانگيري چه كساني هستند و مرد دندانپزشك كجا زنداني شده است. در چنين شرايطي بهترين راه براي دستگيري گروگانگيران معامله با آنها بود. كارآگاهان با دادن آموزش‌هاي لازم به خانواده گروگان از آنها خواستند كه در تماس‌هاي بعدي آدم‌ربايان با آنها وارد معامله شوند. درحالي‌كه تماس‌ها ادامه داشت تيم تحقيق به سرنخ‌هايي دست يافت كه نشان مي‌داد گروگانگيران، مرد ربوده شده را به كوه‌هاي بخش الوار گرمسيري انديمشك، حد فاصل استان‌هاي لرستان و خوزستان برده و در آنجا زنداني كرده‌اند.

كارآگاهان همچنين متوجه شدند كه يكي از اعضاي باند براي خريد آذوقه و لوازم مورد نياز، هر از گاهي وارد شهر مي‌شود و دوباره به محل اختفاي همدستانش برمي‌گردد. در بررسي‌هاي تخصصي اين مرد كه براي خريد آذوقه به شهر برگشته بود شناسايي شد. مأموران مي‌دانستند كه اگر او را پيش از بازگشت به ارتفاعات دستگير كنند، همدستانش از روي تأخير وي متوجه ماجرا مي‌شوند و ممكن است جان گروگان به خطر بيفتد. بنابراين بهترين زمان براي انجام عمليات، وقتي بود كه مرد جوان پس از رساندن آذوقه به دوستانش به شهر برمي‌گشت. مأموران با اين نقشه به كمين نشستند و سرانجام توانستند مرد جوان را هنگام بازگشت از كوهستان دستگير كنند.

با دستگيري اين مرد و بازجويي‌ از او، مخفيگاه آدم‌ربايان در كوهستان مشخص شد. تيم‌هاي عملياتي آماده اعزام به آنجا بودند اما گروگانگيران كه ظاهرا از اين ماجرا باخبر شده بودند، وقتي پليس را در يك قدمي خود ديدند تصميم گرفتند گروگانشان را رها كرده و متواري شوند. بعدازظهر ديروز، آنها مرد دندانپزشك را 8روز پس از اسارت رها كردند و به اين ترتيب ماجراي گروگانگيري بي‌آنكه سكه‌اي به آدم‌ربايان پرداخت شود، پايان يافت.سرهنگ خواجوي، رئيس پليس آگاهي استان خوزستان با بيان اين خبر گفت: مرد دندانپزشك به آغوش خانواده‌اش بازگشت اما تحقيقات پليس براي دستگيري آدم‌ربايان همچنان ادامه دارد.

کد خبر 280615

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha