سه‌شنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۱۹
۰ نفر

همشهری آنلاین: محمد حاتمی گفت: سالن‌های خصوصی تئاتر بیشتر شبیه سالن پذیرایی یک خانه هستند که اثاث آن را جمع کرده‌اند.

به گزارش ايسنا؛ این کارگردان و بازیگر تئاتر درباره وضعیت سالن‌های خصوصی تئاتر بیان کرد: این سالن‌ها شرایط لازم و کافی اجرای تئاتر را ندارند و فقط محلی هستند برای اینکه گروه‌ها نمایش اجرا کنند و اینکه یادآوری شود که تئاتر باید وجود داشته باشد.

او تاکید کرد: این سالن‌ها به واقع مصداق اجرای نمایش در هر شرایطی‌، هستند. آن هم در شرایطی که حتی سالن‌های اصلی تئاتر هم تجهیز نمی‌شوند.

حاتمی با اشاره به عدم به روز شدن امکانات و تجهیزات سالن‌های اصلی در بخش‌های مختلفی مثل نور و صدا گفت: وضعیت سالن‌هایی که به شکل خصوصی برای تئاتر وجود دارند به گونه‌ای است که شاید فقط آنها را باید به عنوان محلی برای تمرین دانست.

این هنرمند اضافه کرد: یکی دو باری که به این سالن‌ها رفتم، احساس کردم گروه‌های نمایشی به ناچار در آنجا کار می‌کنند و حتی براساس شرایط سالن مجبورند کار خود را پیش ببرند، یعنی عدم امکاناتی که به آنها تحمیل می‌شود مبنای تصمیم گیری آنها برای چگونگی اجرای نمایش است.

حاتمی همچنین گفت: بسیاری از سالن‌های تئاتر حتی از صندلی مناسبی برای نشستن برخوردار نیستند و در همان نیم ساعت اول تماشاگر با کمردرد روبرو می‌شود در حالی که وقتی در اتوبوس هم بخواهیم، بنشینیم باید شرایط خوبی وجود داشته باشد.

وی در پایان به پردیس سینمایی «کوروش» اشاره و اظهار کرد: این پردیس مجموعه مجهز و قابل احترامی است و قرار است برای تئاتر هم اتفاقات مثبتی در آن رخ دهد که امیدوارم بخش خصوصی به این فکر بیفتد که اگر در تئاتر سالن‌های خوبی بسازد، می‌تواند درآمدزایی مناسبی داشته باشد.

کد خبر 280605

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha