دوشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۰
۰ نفر

همزمان با نزدیک شدن به زمان واگذاری سهام پرسپولیس و استقلال جنجال بر سر واگذاری سهام این دو باشگاه بالاگرفت در تازه‌ترین رویداد بازپرس شعبه۱۵ دادسرای عمومی و انقلاب در نامه‌ای به وزارت ورزش و جوانان خواستار توقف روند واگذاری سهام پرسپولیس به‌علت پرونده‌های مفتوح در سال‌های ۱۳۹۰ تا ۱۳۹۲ شد.

بورس

به گزارش همشهري، گويا قرار نيست به همين راحتي طلسم واگذاري سهام 2باشگاه پرطرفدار پايتخت شكسته شود. درحالي‌كه قرار بود قيمت سهام اين دو باشگاه 29آذر به‌طور قطعي مشخص و 15بهمن عرضه شود، خبر رسيد يك دادسرا خواستار توقف واگذاري سهام پرسپوليس به‌عنوان يكي از اين دو باشگاه شده است.برخي گمانه زني‌ها حاكي از آن است بين اين تحولات و بازداشت مديرعامل باشگاه پرسپوليس در چند روز گذشته رابطه‌اي وجود دارد. گويا اتفاق‌هاي عجيبي در حال وقوع است.

به اين ترتيب با توجه به اينكه امضاي صورت‌هاي مالي باشگاه پرسپوليس توسط مديرعامل، پيش‌نياز خصوصي‌سازي‌ اين باشگاه است و سياسي به‌دليل بازداشت امكان امضاي آن را ندارد، به‌نظر مي‌رسد قفلي ديگر بر واگذاري سهام قرمزها اضافه شده است.
رئيس سازمان خصوصي‌سازي‌ شنبه گذشته در جلسه هيأت واگذاري با انتقاد از مديرعامل‌هاي 2باشگاه استقلال و پرسپوليس درخصوص امتناع از امضاي صورت‌هاي مالي اين دو تيم، پيش‌شرط قيمت‌گذاري و عرضه سهام سرخابي‌ها را چرخش قلم سياسي و افشارزاده بر صورت‌هاي مالي اين دو باشگاه عنوان كرد.

البته اين دو نفر هم استدلال‌هاي خود را براي امتناع از اين كار دارند و مي‌گويند نمي‌توانند زير بار تعهدات و بدهي‌هايي بروند كه خود نقشي در توليد و به ارث گذاشتن آنها نداشته‌اند و در مقابل پوري‌حسيني، رئيس هيأت عامل سازمان خصوصي‌سازي‌ و دبير هيأت واگذاري مي‌گويد: امضاي صورت‌هاي مالي اين دو باشگاه، تعهدي را براي آنها به‌وجود نمي‌آورد. با اين حال هر چند قرار بود سياسي و افشارزاده هفته گذشته با حضور در سازمان خصوصي‌سازي‌ آب به چرخ واگذاري اين دو باشگاه بريزند، اما اين اتفاق نيفتاد و به هفته جاري موكول شد.

براساس شنيده‌ها قرار بود روز شنبه مديرعامل باشگاه پرسپوليس با حضور در سازمان خصوصي‌سازي‌ در دربي واگذاري هم از استقلال پيشي بگيرد اما در اين روز به‌دليل بازداشت موقت از رفتن به شهرك‌غرب بازماند و افشارزاده هم در حال حاضر در سفر خارج از كشور به سر مي‌برد.

  • نامه‌اي به وزير ورزش و جوانان

در تازه‌ترين تحول بازپرس شعبه‌15 دادسراي عمومي و انقلاب در نامه‌اي به وزارت ورزش و جوانان خواستار توقف روند واگذاري باشگاه پرسپوليس به‌علت پرونده‌هاي مفتوح در سال‌هاي 1390 تا 1392 شد. قاضي جعفري، بازپرس شعبه‌15 دادسراي عمومي و انقلاب چنين نوشت: «احتراما با عنايت به اينكه پرونده‌اي در اين شعبه بازپرسي عليه مديران اسبق باشگاه پرسپوليس در سنوات 1390 تا 1392 مفتوح و مطرح رسيدگي است و از آن جاكه حسب بررسي‌هاي به‌عمل آمده، درآمدها و دارايي‌هاي متعلق به دوره موصوف افشا نشده است لذا متقاضي است تا اطلاع ثانوي از هرگونه قيمت‌گذاري يا واگذاري باشگاه پرسپوليس، قبل از نتيجه رسيدگي اين شعبه و حصول اطمينان از واقعي بودن عملكرد و نيز شناسايي دارايي‌ها متوقف شود.»

در همين رابطه علي جمشيدي مدير حقوقي باشگاه پرسپوليس درگفت‌وگو با سايت رسمي باشگاه پرسپوليس، ضمن تأييد صحت نامه مزبورگفت: دستور مرجع قضايي مبني بر توقف واگذاري باشگاه پرسپوليس به‌دليل ابهامات مالي گسترده در سال‌هاي ۹۰ تا ۹۲ توسط مديران وقت صادر شده است.

  • اميررضا خادم: سهام واگذار مي‌شود

اما معاون حقوقي و پارلماني وزارت ورزش و جوانان در سخناني متفاوت، با بيان اينكه سهام 2باشگاه استقلال و پرسپوليس تا پايان سال‌جاري به‌صورت يكجا واگذار مي‌شود، گفت: تا پايان آذر‌ماه نيز اين دو باشگاه قيمت‌گذاري مي‌شوند. اميررضا خادم در گفت‌وگو با سايت خانه‌ملت، با اشاره به اظهارات اخير وزير اقتصاد مبني بر توقف واگذاري سهام باشگاه پرسپوليس و استقلال در بورس، گفت: واگذاري 2باشگاه پايتخت قطعي است.

کد خبر 280505

برچسب‌ها

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha