همشهری آنلاین: فرمانده نیروی زمینی ارتش گفت: امام خمینی(ره) در کوتاه‌ترین زمان ارتش طاغوتی را به ارتشی ارزشی و در مسیر تبعیت از ارزش‌های ولایت فقیه تبدیل کرد.

احمدرضا پوردستان

به گزارش ایسنا، امیر سرتیپ احمدرضا پوردستان که روزگذشته (جمعه 14 آذر ماه) در مراسم یادواره شهیدان شهرستان سیمرغ سخن می‌گفت،با اشاره به اینکه قیام امام حسین(ع) و روشنگری حضرت زینب(ع) چراغ راه شهدا و نظام بوده و خواهد بود،توضیح داد: این بزرگواران با شناخت، مسیر را انتخاب کرده و در آن راه گام برداشته و توانستند مقابل استکبار موجود در زمان خودشان ایستادگی کنند.

وی با اشاره به اینکه استکبار جهانی و رژیم بعث با 12 لشکر و44 تیپ به مرزهای کشور حمله کرد، یادآور شد: ملت ایران برابر این تهاجم مقاومت کرد تا به پیروزی رسید. در چنین شرایطی پیروزی انقلاب اسلامی سیلی محکمی به صورت استکبار جهانی و در راس آن آمریکا که تلاش کرد تا نهال انقلاب را ساقط کند، بود.

فرمانده نیروی زمینی ارتش با اشاره به اینکه ایران قبل از پیروزی انقلاب برای آمریکا مزیت‌های خاصی داشت، گفت: بازار امن برای فروش محصولات آمریکایی، داشتن بیش از 3000 کیلومتر مرز خشکی با شوروی برای رصد فعالیت‌های روسیه و جبهه مقدم بودن ایران برای ناتو از جمله دیگر مزیت‌های ایران بود. حضور این کشور در شمال آب های خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان سبب می‌شد تا ایران به عنوان مسیر کنترل انرژی نقش‌آفرینی کند.

پوردستان با اشاره به اینکه با پیروزی انقلاب اسلامی، همه این مزیت‌ها سلب شده و جمهوری اسلامی گفتمان جدیدی را در منطقه ایجاد کرد، افزود: بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، آمریکا به دلیل سلب این مزیت ها از روز 23 بهمن ماه 57 تلاش برای ساقط کردن انقلاب را آغاز کرد. آمریکا ناامنی‌های گسترده‌ای را در شمال‌غرب کشور ایجاد و سازماندهی کرد. این امر در شرایطی رخ داد که ارتش کشور تازه شکل گرفته و از انسجام خاصی برخوردار بود، برای همین در چنین وضعیتی امام راحل بود که ارتش را زنده و توطئه‌ها را در نطفه خفه کرد.

فرمانده نیروی زمینی ارتش افزود: امام(ره) توانستند با به کارگیری نیروهای انقلابی نظیر شهیدان کشوری، شیرودی و آبشناسان و دیگر شهدا در بدنه ارتش، آن ارتش 50 ساله طاغوتی را در کوتاه‌ترین زمان به ارتشی ارزشی و در مسیر تبعیت از ارزش‌های ولایت فقیه تبدیل کند.

پوردستان در پایان با اشاره به اینکه شهید کشوری از یک خانواده متدین و دینی از شمال کشور برای دفاع از کیان و ناموس مملکت به غرب کشور رفت، بیان کرد: این شهید بعد از استخدام در هوانیروز به جهت داشتن سابقه راسخ مذهبی به وظایف دینی خود در دوران ستمشاهی، در راستای حفظ انقلاب اسلامی ایران نیز عمل کرد. نتیجه این ایثار، از خود گذشتگی‌ها و شهادت‌طلبی‌ها قدرت امروز مسئولان سیاسی کشور در مجامع بین‌المللی همانند مذاکرات 1+5 را رقم زده است.

کد خبر 280259

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار دفاع-امنیت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha