چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۸۶ - ۱۹:۵۵
۰ نفر

گروه شهری: در حالی که مقامات شهرداری‌ها می‌گویند مطابق نامه شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی به آنان، مصرف بیش از 3 لیتر بنزین در روز با نرخ 600 تومان محاسبه می‌شود، یک مقام مسئول در ستاد تبصره 13 این مسأله را یک اشتباه اداری خواند.

پیشتر اعلام شده بود سهمیه  مازاد برای خدمات شهری شهرداری‌ها در نظر گرفته نشده و عملا خدمت‌رسانی این نهاد عمومی به ویژه در جمع‌آوری زباله، آتش‌نشانی، انتقال اموات و... با مخاطره مواجه می‌شود اما در خبری که خبرگزاری مهر به نقل از یک مقام مسئول در ستاد تبصره 13 مخابره کرد از قول وی آمده است با توجه به مصوبه هیات وزیران و دستور رئیس محترم جمهوری، شهرداری نیز می‌تواند از این سهمیه استفاده نماید و به این ترتیب بنزین با لیتری هزار ریال در اختیار شهرداری قرار می‌گیرد.

وی در خصوص اعلام خبر اختصاص بنزین 600 تومانی به شهرداری تهران گفت: اختصاص بنزین با نرخ غیر یارانه‌ای (600 تومان )به شهرداری که یک نهاد خدماتی عمومی است با دستور ریاست جمهوری و بخشنامه ستاد تبصره 13 مغایرت داشته و قطعاً یک اشتباه اداری است که در بخش اجرایی شرکت پالایش و پخش مواد نفتی پیش آمده است.

این منبع آگاه با اشاره به نامه ابلاغ شده در این زمینه به وزارت نفت و دستگاههای اجرایی و نهادهای عمومی افزود: بنابراین هیچ گونه مشکل خاصی درمورد اختصاص سهمیه بنزین دولتی به شهرداری وجود ندارد و بنزین با همان قیمت مصوب لیتری هزار ریال در اختیار شهرداری قرار خواهد گرفت.

وی در پایان تأکید کرد: تلاش دولت در سهمیه بندی بنزین، رعایت آسایش، رضایت و تداوم و تسهیل خدمات عمومی به مردم است و در خصوص اشتباه فوق نیز مهندس نعمت زاده معاون وزیر نفت اشتباه فوق را اصلاح خواهد کرد.

این درحالی است که محمدرضا نعمت‌زاده مدیرعامل شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در اظهار نظر تازه‌ای تصریح کرد: به شهرداری تهران هم بنزین یارانه‌ای تحویل می‌شود.

کارشناسان اظهار امیدواری می‌کنند این توضیح یا تجدیدنظر بتواند مشکل شهرداری‌ها را در ارائه خدمات به شهروندان را مرتفع سازد.

کد خبر 28022

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار صنعت و تجارت

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز